Skovice - nepřetržitá výluka

Výhybky č. 4  - Obl-jS49-1:9-300 (536/192) L
V polovině září začala na trati Čáslav - Třemošnice nepřetržitá výluka, při které se zcela změní konfigurace kolejiště v dopravně Skovice. To bylo unikátní nejen stále funkčními dvojitými (tzv. třícestnými) výhybkami, dokonce na obou zhlavích, ale i jednoduchou výhybkou č.4 z roku 1942 s pevnými jazyky uchycenými na čepu.
 
To vše je dnes již historie, protože celé kolejiště dopravny je již sneseno a postupně dochází k pokládce nových výhybek a kolejí. Kolejiště bude tvořeno svrškem z kolejnic S49 (49E1) na betonových pražcích, výhybky na pražcích dřevěných.
 
Níže uvedené snímky dokumentují stav k datu 25.9. 2021:
Čáslavské zhlaví s železničním přejezdem v km 5,394 (25.9. 2021)
Čáslavské zhlaví s železničním přejezdem v km 5,394 (25.9. 2021)
Výjezd ze Skovic směr Čáslav
Výjezd ze Skovic směr Čáslav
Celkový pohled na dopravnu
Celkový pohled na dopravnu
Původní stav (9.9. 2021)
Původní stav (9.9. 2021)
Nové pražce ve výhledové koleji č.3
Nové pražce ve výhledové koleji č.3
Kolejová část výhybky s novým a původním přestavníkem z výhybky č.3
Kolejová část výhybky s novým a původním přestavníkem z výhybky č.3
Výjezd směr Žleby
Výjezd směr Žleby
Původní stav (3.9. 2021)
Původní stav (3.9. 2021)
Transformovaná výhybka č. 5 - Obl-jS49-1:9-300 (989/230) L
Transformovaná výhybka č. 5 - Obl-jS49-1:9-300 (989/230) L
Zárodek oblouku o poloměru R=195 m směr Žleby
Zárodek oblouku o poloměru R=195 m směr Žleby
Nové dlouhé dřevěné pražce výhybky č.5 společně s původními přestavníky č.5 a 6 třícestné výhybky
Nové dlouhé dřevěné pražce výhybky č.5 společně s původními přestavníky č.5 a 6 třícestné výhybky
Položená výhybka č.3 - JS49-1:7,5-190 L
Položená výhybka č.3 - JS49-1:7,5-190 L
CRRC ZELC- shunting locomotive (Velim) A CRRC Zhuzhou Electric Locomotive-built electro-hybrid center cab class 461 shunting locomotive for Austrian Federal Railways ... více ...
Traxx MS3 RegioJet (Velim) On 9 October 2021, seven Class 388.2 locomotives from the current RegioJet’s order were transported from Kassel to Praha. více ...
Praha-Vysočany, 1.část Rekonstrukce žst. Praha-Vysočany je součástí stavby Optimalizace traťového úseku Mstětice (mimo) – Praha-Vysočany (včetně)... více ...
Třícestná výhybka - Skovice Jedna z možností, jak zkrátit zhlaví a prodloužit užitnou délku kolejí, bylo v minulosti použití výhybkové konstrukce, která umožnila odbočení hned do dvou dalších směrů ... více ...
Aktuality a články