Lokomotiva 750.063

750.063 HK Slezské Předměstí (1.9. 2004)
750.063 HK Slezské Předměstí (1.9. 2004)
V České Třebové ukončilo svou životní pouť stovky železničních vozidel, dnes se podíváme na osud lokomotivy 750.063. Ta byla předána pod označením T478.3063 v roce 1972 z výrobního závodu ČKD PRAHA do depa Přerov, kde působila do roku 1986. Poté se jejím domovem stalo lokomotivní depo Brno-dolní, kde už "hostovala" chvíli v roce 1984. Zde ji také zastihlo v roce 1988 přečíslování na řadu 753.063 a následně po rekonstrukci v roce 1993 na řadu 750.063. V brněnském lokomotivním depu, kde již před rokem 1989 obdržela řada brejlovců pestré "bleskové" nátěry, obdržela i 063 jeden takový. Ten ji vydržel až do současnosti. 
750.063 Hradec Králové (30.10. 2005)
750.063 Hradec Králové (30.10. 2005)
Od roku 2003 působila v okolí Hradce Králové pod hlavičkou DKV Česká Třebová. Její působení ukončila v roce 2005 závada na spalovacím motoru. Po odstavení v depu Hradec Králové se již na čelo vlaku nepodívala, byla administrativně zrušena a čekal ji už jen převoz do České Třebová, kde sloužila jako zdroj náhradních dílu a kde také čeká na svůj další osud. Nyní je majetkem ČMKS Česká Třebová a pokud se její skříň nestane základem pro "novou" lokomotivu, čeká ji už jen rozložení na nedaleké koleji smrti. V současné době ji jsou tichými společnicemi ještě lokomotivy 750.116 a 753.265+750.302+750.380. 
750.063 (T478.3063) - společně s 753.265+750.302+750.380 Česká Třebová (6.6. 2016)
750.063 (T478.3063) - společně s 753.265+750.302+750.380 Česká Třebová (6.6. 2016)
750.063 (T478.3063) - společně s 753.265+750.302+750.380
750.063 (T478.3063) - společně s 753.265+750.302+750.380
750.116 - společně s 753.265+750.302+750.380
750.116 - společně s 753.265+750.302+750.380
750.063 (T478.3063) - společně s 753.265+750.302+750.380
750.063 (T478.3063) - společně s 753.265+750.302+750.380
750.063 - stanoviště strojvedoucího
750.063 - stanoviště strojvedoucího
750.063 - stanoviště strojvedoucího
750.063 - stanoviště strojvedoucího
750.063 - stanoviště strojvedoucího
750.063 - stanoviště strojvedoucího
750.063 - řídící pult
750.063 - řídící pult
750.063 - torzo strojovny
750.063 - torzo strojovny
750.063 (T478.3063) - společně s 750.116
750.063 (T478.3063) - společně s 750.116
750.063 (T478.3063) - čelo lokomotivy
750.063 (T478.3063) - čelo lokomotivy
Konec mechaniky v Novém Bydžově V úterý 23.4. 2024 bylo demontováno poslední mechanické návěstidlo v ŽST Nový Bydžov ... více ...
Nový most přes Labe - 2.část Dne 13.12. 2023 proběhla statická zatěžovací zkouška nového dvoukolejného mostu přes Labe... více ...
Rekonstrukce ŽST Vsetín - 3.část Stavební práce ve stanici stále probíhají v liché skupině kolejí ... více ...
Stadler KISS pro ZSSK První ze čtyř šestivozových elektrických jednotek pro ZSSK se momentálně nachází na zkušebním okruhu VUZ Velim ... více ...
Aktuality a články