Obměna trolejbusů v HK dokončena

Dnešním dnem (19.6. 2013) byla po více jak dvou letech dokončena obměna trolejbusů v Hradci Králové. První nové trolejbusy SOR byly zařazeny do provozu v dubnu roku 2011 po slavnostní prezentaci konané na hradeckém terminálu hromadné dopravy dne 4.4. 2011. Dnes se tedy završila dodávka všech nových trolejbusů (13 kloubových a 18 v krátkém provedení), kdy do Hradce Králové dorazil v dopoledních hodinách poslední kloubový trolejbus. Dopravní podnik Hradec Králové se tak zařadil mezi města, která využívají plně nízkopodlažní vozový pakr trolejbusů. Obnova vozového parku trolejbusů byla spolufinancována Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj.
 
Škoda jen, že při snaze o snížení negativního dopadu na životní prostředí, kterou nákup nových moderních trolejbusů určitě je, nebyla tato myšlenka dotažena k dokonalosti a nebyla zvolena dodávka všech trolejbusů z Plzně do Hradce Králové po železnici, tak jak tomu bývalo při minulých obměnách vozového parku.
000_SOR_TNB_18_Obedovice
Odstavení soupravy před Hradcem Králové v Obědovicích (19.6. 2013)
001_SOR_TNB_18_Roudnice
Průjezd okolo autobazaru v Roudnici před Hradcem Králové (19.6. 2013)
002_SOR_TNB_18_Hradec_Kralove
Jen pár metrů před Terminálem HD v Hradci Králové, v ulici Na Okrouhlíku (19.6. 2013)
003_SOR_TNB_18_Hradec_Kralove_Terminal
Příjezd na Terminál HD v Hradci Králové. (19.6. 2013)
004_SOR_TNB_18_Hradec_Kralove_Terminal
Po příjezdu na Terminál HD v Hradci Králové. (19.6. 2013)
Nový most přes Labe - 2.část Dne 13.12. 2023 proběhla statická zatěžovací zkouška nového dvoukolejného mostu přes Labe... více ...
Rekonstrukce ŽST Vsetín - 3.část Stavební práce ve stanici stále probíhají v liché skupině kolejí ... více ...
Stadler KISS pro ZSSK První ze čtyř šestivozových elektrických jednotek pro ZSSK se momentálně nachází na zkušebním okruhu VUZ Velim ... více ...
Nový most přes Labe - 1.část V souvislosti s rekonstrukcí tratě mezi stanicemi Pardubice-Rosice nad Labem a Stéblová ... více ...
Aktuality a články