70 let trolejbusů v HK

Dopravní podnik města Hradce Králové si letos opět připomíná výročí, kdy byla ve východočeské metropoli zavedena trolejbusová doprava. Stalo se tak před 70 lety, kdy začaly na lince z Hlavního nádraží na Nový Hradec Králové pravidelně jezdit trolejbusy. Tak jako před pěti lety, kdy byly na linkách k vidění historické trolejbusy, bylo tomu tak i letos. Ač se jednalo o výročí trolejbusů, k vidění byly i historické autobusy. Až na jednu výjimku se ale jednalo o vozidla zapůjčená, protože DP HK při obměně svého vozové parku v minulosti buď vše prodal a nebo sešrotoval. 
V devadesátých letech nejběžnější trolejbus v HK (typ Tr14), tento konkrétní jezdil mnoho let v HK pod evidenčním číslem 29, zde zachycený na Moravském mostě u zastávky Zimní stadion. V roce 2001 byl odprodán do DP města Pardubic, kde je veden jako historické vozidlo.
V devadesátých letech nejběžnější trolejbus v HK (typ Tr14), tento konkrétní jezdil mnoho let v HK pod evidenčním číslem 29, zde zachycený na Moravském mostě u zastávky Zimní stadion. V roce 2001 byl odprodán do DP města Pardubic, kde je veden jako historické vozidlo.
Na zastávce Hotel Garni (18.5. 2019)
Na zastávce Hotel Garni (18.5. 2019)
Léta osmdesátá reprezentoval trolejbus 9Tr, tehdy tento typ zajišťoval veškerou trolejbusovou dopravu ve městě.
Léta osmdesátá reprezentoval trolejbus 9Tr, tehdy tento typ zajišťoval veškerou trolejbusovou dopravu ve městě.
Majitelem trolejbusu je Pardubický spolek historie železniční dopravy (zde zachycený na Tyršově mostě v HK)
Majitelem trolejbusu je Pardubický spolek historie železniční dopravy (zde zachycený na Tyršově mostě v HK)
Přelom šedesátých a sedmdesátých let zajišťoval v HK trolejbus typu Škoda 8Tr9, majitelem tohoto historického je DPmP, trolejbus byl vyroben v roce 1960 v Plzni
Přelom šedesátých a sedmdesátých let zajišťoval v HK trolejbus typu Škoda 8Tr9, majitelem tohoto historického je DPmP, trolejbus byl vyroben v roce 1960 v Plzni
Trolejbus  8Tr9, zde zachycen na ulici Československé armády u budovy krajského soudu
Trolejbus 8Tr9, zde zachycen na ulici Československé armády u budovy krajského soudu
Spíše jako atrakce než vzpomínka na provoz trolejbusů v HK působil při oslavách Typ Škoda - Sanos 200Tr, který zde nikdy nejezdil.
Spíše jako atrakce než vzpomínka na provoz trolejbusů v HK působil při oslavách Typ Škoda - Sanos 200Tr, který zde nikdy nejezdil.
Tento konkrétní byl v provozu od roku 1987 až do roku 2000 u DP Gottwaldov (Zlín), v roce 2003 byl odkoupen PSHŽD a nyní slouží jako provozní historické vozidlo, zde na Tyršově mostě v HK
Tento konkrétní byl v provozu od roku 1987 až do roku 2000 u DP Gottwaldov (Zlín), v roce 2003 byl odkoupen PSHŽD a nyní slouží jako provozní historické vozidlo, zde na Tyršově mostě v HK
První oficiální jízda z Terminálu HD směr konečná Pod Strání
První oficiální jízda z Terminálu HD směr konečná Pod Strání
Trolejbus vyrobila Škoda Ostrov nad Ohří a FAS Skopje v roce 1987, zde na Brněnské ve směru na konečnou (Pod Strání)
Trolejbus vyrobila Škoda Ostrov nad Ohří a FAS Skopje v roce 1987, zde na Brněnské ve směru na konečnou (Pod Strání)
Kromě trolejbusů se oslav účastnily i historické autobusy, zde na snímku dobový luxusní zájezdový autobus Škoda 706 RTO LUX na Moravském mostě
Kromě trolejbusů se oslav účastnily i historické autobusy, zde na snímku dobový luxusní zájezdový autobus Škoda 706 RTO LUX na Moravském mostě
Autobus Škoda 706 RTO LUX při jedné ze zpátečních cest na Terminál HD v obležení současných kloubových trolejbusů SOR
Autobus Škoda 706 RTO LUX při jedné ze zpátečních cest na Terminál HD v obležení současných kloubových trolejbusů SOR
Škoda 706 RTO LUX u krajského soudu
Škoda 706 RTO LUX u krajského soudu
Autobus Škoda 706 RTO MTZ číslo 28 zapůjčený z Pardubic
Autobus Škoda 706 RTO MTZ číslo 28 zapůjčený z Pardubic
Autobus Škoda 706 RTO byl vyroben v roce 1971 (vlastník ČSAP s.r.o. Nymburk)
Autobus Škoda 706 RTO byl vyroben v roce 1971 (vlastník ČSAP s.r.o. Nymburk)
Jediným zástupcem DP města HK byl autobus Karosa B732 s mechanickou převodovkou, který dosloužil v HK v roce 2010
Jediným zástupcem DP města HK byl autobus Karosa B732 s mechanickou převodovkou, který dosloužil v HK v roce 2010
Dalo by se říct, setkání čistokrevných vozidel DP Hradec Králové, trolejbus má však již nový domov v Pardubicích
Dalo by se říct, setkání čistokrevných vozidel DP Hradec Králové, trolejbus má však již nový domov v Pardubicích
Provoz historických trolejbusů a autobusů v HK oživil i průjezd historického auta
Provoz historických trolejbusů a autobusů v HK oživil i průjezd historického auta
Nový most přes Labe - 2.část Dne 13.12. 2023 proběhla statická zatěžovací zkouška nového dvoukolejného mostu přes Labe... více ...
Rekonstrukce ŽST Vsetín - 3.část Stavební práce ve stanici stále probíhají v liché skupině kolejí ... více ...
Stadler KISS pro ZSSK První ze čtyř šestivozových elektrických jednotek pro ZSSK se momentálně nachází na zkušebním okruhu VUZ Velim ... více ...
Nový most přes Labe - 1.část V souvislosti s rekonstrukcí tratě mezi stanicemi Pardubice-Rosice nad Labem a Stéblová ... více ...
Aktuality a články