Trať Votice-Benešov v plném provozu

V červnu letošního roku (13.6. 2013) byla oficiálně, po čtyřech letech modernizace, slavnostně předána do provozu stavba "Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy". Původně jednokolejná trať trasovaná v kopcovitém terénu byla v délce více jak 18 km zdvoukolejněna. Zvýšení traťové rychlosti nebylo při úpravách na stávajícím drážním tělese reálné a tak byla trasa v několika úsecích s malými poloměry napřímena, což umožnilo zvýšení rychlosti až na V=160 km/h. V rámci přeložek bylo vybudováno 5 nových tunelů, z toho 4 ražené a jeden hloubený. Jednotlivé tunely po dokončení:
Votický/Olbramovický tunel (25.4. 2013) - úsek Votice - Olbramovice (délka 588/480 m)
Votický/Olbramovický tunel (25.4. 2013) - úsek Votice - Olbramovice (délka 588/480 m)
Votický/Olbramovický tunel (25.4. 2013) - úsek Votice - Olbramovice (délka 588/480 m)
Votický/Olbramovický tunel (25.4. 2013) - úsek Votice - Olbramovice (délka 588/480 m)
Votický/Olbramovický tunel (25.4. 2013) - úsek Votice - Olbramovice (délka 588/480 m)
Votický/Olbramovický tunel (25.4. 2013) - úsek Votice - Olbramovice (délka 588/480 m)
Zahradnický tunel (25.4. 2013) - úsek Olbramovice-Tomice (délka 1030 m)
Zahradnický tunel (25.4. 2013) - úsek Olbramovice-Tomice (délka 1030 m)
Zahradnický tunel (25.4. 2013) - úsek Olbramovice-Tomice (délka 1030 m)
Zahradnický tunel (25.4. 2013) - úsek Olbramovice-Tomice (délka 1030 m)
Zahradnický tunel (25.4. 2013) - úsek Olbramovice-Tomice (délka 1030 m)
Zahradnický tunel (25.4. 2013) - úsek Olbramovice-Tomice (délka 1030 m)
Tomický/Tomický II tunel (25.4. 2013) - úsek Tomice-Bystřice u Benešova (délka 324/254 m)
Tomický/Tomický II tunel (25.4. 2013) - úsek Tomice-Bystřice u Benešova (délka 324/254 m)
Tomický/Tomický II tunel (25.4. 2013) - úsek Tomice-Bystřice u Benešova (délka 324/254 m)
Tomický/Tomický II tunel (25.4. 2013) - úsek Tomice-Bystřice u Benešova (délka 324/254 m)
Tomický/Tomický II tunel (25.4. 2013) - úsek Tomice-Bystřice u Benešova (délka 324/254 m)
Tomický/Tomický II tunel (25.4. 2013) - úsek Tomice-Bystřice u Benešova (délka 324/254 m)
Konec mechaniky v Novém Bydžově V úterý 23.4. 2024 bylo demontováno poslední mechanické návěstidlo v ŽST Nový Bydžov ... více ...
Nový most přes Labe - 2.část Dne 13.12. 2023 proběhla statická zatěžovací zkouška nového dvoukolejného mostu přes Labe... více ...
Rekonstrukce ŽST Vsetín - 3.část Stavební práce ve stanici stále probíhají v liché skupině kolejí ... více ...
Stadler KISS pro ZSSK První ze čtyř šestivozových elektrických jednotek pro ZSSK se momentálně nachází na zkušebním okruhu VUZ Velim ... více ...
Aktuality a články