Retro proměny 151.023

Krátce po nasazení do pravidelného provozu - Pardubice (7.10. 2009)
Krátce po nasazení do pravidelného provozu - Pardubice (7.10. 2009)
151.023
V závěru roku 2015 vyjela z dílen rychlíková lokomotiva 151.023 opět v atraktivním retro nátěru, který poprvé obdržela v létě roku 2009. Tento stroj byl vybrán jako náhrada za lokomotivu 151.018, která měla 8.8. 2008 tragickou nehodu ve Studénce. Původní 150.023 s maximální rychlostí do V=120 km/h se tak zařadila po bok ostatních "zrychlených" lokomotiv řady 151 (max. rychlost V=160 km/h), kterých je nyní celkem 13. Během roku 2009 se v dílnách DPOV Přerov podrobila rekonstrukci a na podzim 2009 vyjela na trať v nátěru připomínající osmdesátá léta minulého století, podle kterého měla i přezdívku - Banán. Zároveň obdržela podvozky s monoblokovými koly, místo původních loukoťových. Od této doby prošla různými úpravami: návrat k původním loukoťovým kolům nebo naopak náhrada původních polopantografových sběračů novou konstrukcí a jejich barevnou proměnou z oranžové na šedou a zpět.
151.023 Pardubice (8.10. 2009) - krátce po nasazení do pravidelného provozu
151.023 Pardubice (8.10. 2009) - krátce po nasazení do pravidelného provozu
151.023 Opočínek (25.10. 2009) - v říjnu bez problému dodržovala oběh, což se na vzhledu skříně po několika dnech odrazilo
151.023 Opočínek (25.10. 2009) - v říjnu bez problému dodržovala oběh, což se na vzhledu skříně po několika dnech odrazilo
151.023 Hoštejn - Zábřeh na Moravě (31.10. 2009) - v rámci opravy pluhu prošla lokomotiva očistou, viz. následující foto
151.023 Hoštejn - Zábřeh na Moravě (31.10. 2009) - v rámci opravy pluhu prošla lokomotiva očistou, viz. následující foto
151.023 Česká Třebová (31.10. 2009) - krátce po opravě pluhu, zatím bez bílého olemování (srážka s lesní zvěří)
151.023 Česká Třebová (31.10. 2009) - krátce po opravě pluhu, zatím bez bílého olemování (srážka s lesní zvěří)
151.023 Dlouhá Třebová (21.7. 2010) - po necelém roku provozu
151.023 Dlouhá Třebová (21.7. 2010) - po necelém roku provozu
151.023 Dobříkov (20.2. 2011) - vyfocena naposledy s původními sběrači
151.023 Dobříkov (20.2. 2011) - vyfocena naposledy s původními sběrači
151.023 Pardubice (19.12. 2011) - krátce po další návštěvě dílen v opraveném laku a s novými sběrači
151.023 Pardubice (19.12. 2011) - krátce po další návštěvě dílen v opraveném laku a s novými sběrači
151.023 Pardubice (27.12. 2011) - po osmi dnech od poslední foto... jak je vidět, olemování nárazníků bílou barvou zrovna není praktická věc
151.023 Pardubice (27.12. 2011) - po osmi dnech od poslední foto... jak je vidět, olemování nárazníků bílou barvou zrovna není praktická věc
151.023 Opočínek (28.12. 2011) - v pošmourném prosincovém dni uhání plnou rychlostí před stanicí Pardubice
151.023 Opočínek (28.12. 2011) - v pošmourném prosincovém dni uhání plnou rychlostí před stanicí Pardubice
151.023 Opočínek-měnírna, při návratu z dílen, nově s oranžovými sběrači
151.023 Opočínek-měnírna, při návratu z dílen, nově s oranžovými sběrači
151.023 Hradec Králové (3.9. 2013) - odklonový Ex120 s krátkým zastavením v HK
151.023 Hradec Králové (3.9. 2013) - odklonový Ex120 s krátkým zastavením v HK
151.023 Velim (23.12. 2015) - opět krátce po návratu z dílen s opraveným lakem
151.023 Velim (23.12. 2015) - opět krátce po návratu z dílen s opraveným lakem
151.023 Opočínek (26.12. 2015) - Ex 150 Petr Bezruč, v pozadí s Kunětickou horou
151.023 Opočínek (26.12. 2015) - Ex 150 Petr Bezruč, v pozadí s Kunětickou horou
151.023 Valy u Přelouče (27.12. 2015) - Ex 150 Petr Bezruč dohání své desetiminutové zpoždění
151.023 Valy u Přelouče (27.12. 2015) - Ex 150 Petr Bezruč dohání své desetiminutové zpoždění
Jak lokomotiva vypadala před rekonstrukcí dokumentuje snímek z Ústí nad Orlicí pořízený dva dny před tragickou nehodou její sestry 151.018. Právě z této lokomotivy byly některé díly použity při rekonstrukci stroje 150.023, tedy komponenty nezbytné pro provoz rychlostí V=160 km/h. Do dílen byla přistavena v září roku 2008. Původně se uvažovalo s její rekonstrukcí na lokomotivu 150.2, tedy pro provoz do rychlosti V=140 km/h. K té tedy nakonec nedošlo a lokomotiva se zařadila k ostatním "rychlým" strojům řady 151.
150.023 Ústí nad Orlicí (6.8. 2008) - původní vzhled před
150.023 Ústí nad Orlicí (6.8. 2008) - původní vzhled před "zrychlením" a dva dny před tragickou nehodou její sestry 151.018
Konec mechaniky v Novém Bydžově V úterý 23.4. 2024 bylo demontováno poslední mechanické návěstidlo v ŽST Nový Bydžov ... více ...
Nový most přes Labe - 2.část Dne 13.12. 2023 proběhla statická zatěžovací zkouška nového dvoukolejného mostu přes Labe... více ...
Rekonstrukce ŽST Vsetín - 3.část Stavební práce ve stanici stále probíhají v liché skupině kolejí ... více ...
Stadler KISS pro ZSSK První ze čtyř šestivozových elektrických jednotek pro ZSSK se momentálně nachází na zkušebním okruhu VUZ Velim ... více ...
Aktuality a články