Led ochromil železnici

Namrzlé troleje v Pardubicích (2.12. 2014)
Od pondělního večera pokryl mrznoucí déšť téměř celé území naší republiky a díky namrzlým trolejím se téměř úplně zastavil provoz na elektrifikovaných tratích. Úterní ráno (2.12. 2014) tak zcela odhalilo rozsah kalamity, kdy namrzlé trolejové vedení zcela ochromilo vlaky vedené v elektrické trakci. Mnoho vlaků vůbec nevyjelo na své pravidelné výkony nebo byly vedeny lokomotivou v nezávislé trakci. Ty ale samozřejmě nemohly pokrýt všechny vlaky běžně vedené elektricky. Snaha nasadit na osobní soupravy motorové lokomotivy i z nákladní dopravy vedla k tomu, že v tomto zimním období nemohly zajistit vytápění souprav, protože k tomu nejsou uzpůsobeny. Proto byly lokomotivy ve většině případů připojovány před elektrickou lokomotivu, které zvednutým sběračem zajišťovala alespoň základní režim, tedy topení a osvětlení v soupravách.
Nástup do
Nástup do "ledového" IC 550 vedený posunovací lokomotivou 731.056 v Pardubicích
IC 550 v Přelouči
IC 550 v Přelouči
RailJet EC 73 s lokomotivou 1216.234 a přípřežním strojem ČD Cargo 742.314 s mimořádným zastavením v žst. Přelouč
RailJet EC 73 s lokomotivou 1216.234 a přípřežním strojem ČD Cargo 742.314 s mimořádným zastavením v žst. Přelouč
Odjezd EC 73 z Pardubic
Odjezd EC 73 z Pardubic
Večer se situace na koridoru z Prahy na Moravu a zpět vůbec nezlepšila a plno spojů bylo zcela odřeknuto a nebo nabíraly velká zpoždění, jak dokládá informační cedule z Pardubic (2.12. 2014)
Přehled jednotlivých vlaků se zpožděním na informační ceduli v Pardubicích
Přehled jednotlivých vlaků se zpožděním na informační ceduli v Pardubicích
EC 175 s motorovou lokomotivou ČD Cargo 742.314 a vlakovou řady 350
EC 175 s motorovou lokomotivou ČD Cargo 742.314 a vlakovou řady 350
Osobní dopravu mezi HK a Pardubicemi zajišťovaly RegioPantery s pomocí lokomotiv řady 742 a 714
Osobní dopravu mezi HK a Pardubicemi zajišťovaly RegioPantery s pomocí lokomotiv řady 742 a 714
Další povolaná záloha v podobě
Další povolaná záloha v podobě "zamračené" v Pardubicích
742.156 s lokomotivou 380 na EC 126
742.156 s lokomotivou 380 na EC 126
742.058 Pardubice (2.12. 2014) - společně s 362.024 na R 871 (zpoždění +100 min)
742.058 Pardubice (2.12. 2014) - společně s 362.024 na R 871 (zpoždění +100 min)
EC 153 s motorovou lokomotivou ČD 754.040
EC 153 s motorovou lokomotivou ČD 754.040
753.769 Pardubice (2.12. 2014)
753.769 Pardubice (2.12. 2014)
RegioJet vypravil pouze jeden spoj na Moravu a zpět s motorovou jednotkou 945.001 Arriva (EC 1012)
RegioJet vypravil pouze jeden spoj na Moravu a zpět s motorovou jednotkou 945.001 Arriva (EC 1012)
749.006 + 350.012 na EC 276 Slovan
749.006 + 350.012 na EC 276 Slovan
Ex 541 vedený lokomotivou ČD 750.708 s Pendolinem
Ex 541 vedený lokomotivou ČD 750.708 s Pendolinem
Konec mechaniky v Novém Bydžově V úterý 23.4. 2024 bylo demontováno poslední mechanické návěstidlo v ŽST Nový Bydžov ... více ...
Nový most přes Labe - 2.část Dne 13.12. 2023 proběhla statická zatěžovací zkouška nového dvoukolejného mostu přes Labe... více ...
Rekonstrukce ŽST Vsetín - 3.část Stavební práce ve stanici stále probíhají v liché skupině kolejí ... více ...
Stadler KISS pro ZSSK První ze čtyř šestivozových elektrických jednotek pro ZSSK se momentálně nachází na zkušebním okruhu VUZ Velim ... více ...
Aktuality a články