Jaro v Podkrkonoší

Železniční trať Jaroměř - Trutnov se stala vyhledávaným cílem železničních fotografů především od doby, kdy byly na rychlíkové spoje z Hradce Králové do Trutnova a zpět nasazeny lokomotivy řady 754 , resp. 750. Donedávna byly na této fotogenické trati k vidění ještě i mechanická návěstidla a to v ŽST Červený Kostelec, ta ovšem nahradila návěstidla světelná v roce 2012. Současně s touto změnou, došlo postupně i ke změnám v dislokacích "brejlovců". Místo vyhledávaných barevných lokomotiv řady 754 přišly do depa Trutnov modernizované lokomotivy 750.7 v novém, ne příliš populárním barevném schématu. Těmito změnami sice částečně utrpěla popularita této trati mezi železničními fotografy, ale možnost zachytit zajímavá vozidla a soupravy na atraktivních místech zde stále je.
 
Občasným zpestřením pravidelného provozu je návoz uhlí do elektrárny v Trutnově, který se většinou odehrává v nočních hodinách. Mnohdy se však z nejrůznějších příčin stane, že se uhelné vlaky do Trutnova vyskytnou na trati i za denního světla... Někdy do provozu rychlíků zasáhnou i barevné lokomotivy řady 750. Více z provozu na trati Jaroměř-Trutnov z poloviny května letošního roku je zachyceno v následující fotogalerii:
753.725 Červený Kostelec (15.5. 2013)
Návrat první části prázdné soupravy na ostravsko z trutnovské elektrárny s lokomotivou 753.725 v Červeném Kostelci (15.5. 2013)
753.723 Starkoč-Česká Skalice (16.5. 2013) - společně s 753.724
Návrat druhé části prázdných vozů z trutnovské elektrárny zachycený v úseku Starkoč-Česká Skalice v režii AWT s lokomotivami 753.723 a 753.724 (16.5. 2013)
742.176 Suchovršice (17.5. 2013) - společně s 742.271
Ve všední dny lze spatřit zpravidla okolo 9:30 manipulační vlak z Trutnova do Jaroměře. Zde je vlak v čele s lokomotivami 742.176 a 742.271 zachycen mezi zastávkou Suchovršice a Velké Svatoňovice (17.5. 2013).
742.271 Suchovršice (15.5. 2013) - společně s 742.176
Zatímco jeden den (15.5. 2013) je "manipulák" při odpoledním návratu do Trutnova tvořen hned několika vozy, druhý den se z Jaroměře vracely "domů" jen samotné lokomotivy.
750.703 Suchovršice (17.5. 2013)
Jarní příroda mezi zastávkami Velké Svatoňovice a Suchovršice s lokomotivou 750.703 (17.5. 2013).
750.714 Suchovršice (16.5. 2013)
Ranní R 848 v Suchovršicích s lokomotivou 750.714, která je jako jedniná z depa Trutnov opatřena poslední verzí nového nátěru ČD (16.5. 2013).
754.048 Suchovršice (17.5. 2013) - Sp 1787, společně s 854.205
Další z nepravidelností je nasazení lokomotivy 754.048 na Sp 1787 dne 17.5. 2013. Lokomotiva bude následně použita pro podvečerní posilový R 994 z HK.
750.346 Suchovršice (15.5. 2013)
Občas zaskočí staré dobré barevné 750tky, tentokrát 750.346 na R 850 (15.5. 2013).
Nový most přes Labe - 2.část Dne 13.12. 2023 proběhla statická zatěžovací zkouška nového dvoukolejného mostu přes Labe... více ...
Rekonstrukce ŽST Vsetín - 3.část Stavební práce ve stanici stále probíhají v liché skupině kolejí ... více ...
Stadler KISS pro ZSSK První ze čtyř šestivozových elektrických jednotek pro ZSSK se momentálně nachází na zkušebním okruhu VUZ Velim ... více ...
Nový most přes Labe - 1.část V souvislosti s rekonstrukcí tratě mezi stanicemi Pardubice-Rosice nad Labem a Stéblová ... více ...
Aktuality a články