ŽST Stará Paka rekonstrukce

ŽST Stará Paka (11.10. 2012)
V závěru loňského roku byla dokončena rekonstrukce železniční stanice Stará Paka, která leží na trati Pardubice - Hradec Králové - Liberec. Historie tohoto železničního uzlu sahá až do roku 1858, kdy byl dokončen úsek Horka u Staré Paky - Stará Paka - Turnov. Stav kolejiště a především zabezpečovacího zařízení už neodpovídal současným požadavkům na bezpečnost a kulturu cestování, proto bylo po projektové přípravě přistoupeno v říjnu roku 2011 k rekonstrukci stanice spočívající především v kolejových úpravách a zabezpečovacího a sdělovacího zařízení.
 
Upravené kolejiště včetně nových nástupišť a osvětlení v ŽST Stará Paka (13.10. 2012)
Při původním uspořádání kolejiště a nástupišť docházelo k vzájemnému omezení pohybu vlaků a cestujících a tím i k delším přestupním časům, což bylo rekonstrukcí stanice eliminováno. Pro informování cestujících o příjezdech a odjezdech vlaků nebo o přístupu na nástupiště byl zřízen moderní informační systém, který doplňuje staniční rozhlas. Prostor stanice je snímán kamerovým systémem. Kromě nových nástupišť, která umožňují pohodlný nástup a výstup cestujících je ve stanici nainstalováno nové nejmodernější elektronické staniční zabezpečovací zařízení 3. kategorie.
 
Přilehlé traťové úseky do Lomnice nad Popelkou, Roztok u Jilemnice, Horky u Staré Paky a Nové Paky jsou místo stávajícího telefonického způsobu zabezpečení nově osazeny automatickými hradly. Zrekonstruováno bylo celkem 12 železničních přejezdů, což má příznivý dopad i do bezpečnosti silničního provozu.

 

Mechanická návěstidla v ŽST Roztoky u Jilemnice (4.12. 2008)
Demontované mech. předvěsti ze stanice Roztoky u Jilemnice (Stará Paka 5.10. 2012)
Demontovaná mech. návěstidla ze stanice Roztoky u Jilemnice (Stará Paka 5.10. 2012)
Nová vjezdová návěstidla do ŽST Stará Paka (11.10. 2012)
Nová odjezdová návěstidla v ŽST Stará Paka (5.10. 2012)
Vidilelnou změnou v přilehlých železničních stanicích bylo snesení stávajících mechanických návěstidel a jejich náhrada návěstidlami světelnými. Snesená mechanická návěstidla, která byla po demontáži převezena do stanice Stará Paka skončila v kovošrotu ve Smiřicích, některá si odvezli železniční nadšenci.
 
Stavba „Rekonstrukce žst. Stará Paka pro DOZ“ byla spolufinancována v rámci Operačního programu Doprava z Fondu soudržnosti Evropské unie. Národní zdroje poskytl Státní fond dopravní infrastruktury. Termín realizace 10/2011-10/2012. Projektová dokumentace - SUDOP PRAHA a.s.
 
Nový most přes Labe - 2.část Dne 13.12. 2023 proběhla statická zatěžovací zkouška nového dvoukolejného mostu přes Labe... více ...
Rekonstrukce ŽST Vsetín - 3.část Stavební práce ve stanici stále probíhají v liché skupině kolejí ... více ...
Stadler KISS pro ZSSK První ze čtyř šestivozových elektrických jednotek pro ZSSK se momentálně nachází na zkušebním okruhu VUZ Velim ... více ...
Nový most přes Labe - 1.část V souvislosti s rekonstrukcí tratě mezi stanicemi Pardubice-Rosice nad Labem a Stéblová ... více ...
Aktuality a články