Přestavba ŽST Ústí nad Orlicí, 6. část

Tento týden již vlaky v Ústí nad Orlicí definitivně opustily původní stopu tratě a přesunily se na novou přeložku, ač zatím jen jednokolejně. Převedením provozu na estakádu se tak otevřela cesta k dobudování dalších stavebních objektů. Ve směru od České Třebové se mezi zastávkou Ústí nad Orlicí město a žst. Ústí nad Orlicí dokončují práce na železničním spodku tak, aby mohla být dokončena pokládka koleje č.2 a návazných výhybek kolejových spojek, které po zprovoznění znatelně zkrátí momentálně jednokolejný úsek do Dlouhé Třebové (stav ke dni 22.8. 2014).
Předsunuté kolejové spojky v přímé od České Třebové
Předsunuté kolejové spojky v přímé od České Třebové
Vlevo nově provozovaná kolej č.1, vpravo úpravený železniční spodek pro kolej č.2 s lemujícímí zárodky PHS
Vlevo nově provozovaná kolej č.1, vpravo úpravený železniční spodek pro kolej č.2 s lemujícímí zárodky PHS
Patrný směrový a výškový posun koleje, narovnání oblouku (nově poloměr oblouku R=752 m, převýšení D=136 mm) umožní soupravám s naklápěním rychlost až 160 km/h
Patrný směrový a výškový posun koleje, narovnání oblouku (nově poloměr oblouku R=752 m, převýšení D=136 mm) umožní soupravám s naklápěním rychlost až 160 km/h
Langrův nosník přes komunikaci II/315 čeká na osazení prosklené PHS
Langrův nosník přes komunikaci II/315 čeká na osazení prosklené PHS
 
Původní stopa koleje tento týden definitivně osiřela. Mostní provizoria budou snesena, podobně tak most který se stal stejně jako původní výpravní budova ve stanici tématem stavby. Tentokrát snad již návrhy inženýrů zvítězí nad hlasitými protesty režisérek a samozvaných politiků.
Původní stopa koleje s mostními provizorii, která svou práci během stavby již odvedla
Původní stopa koleje s mostními provizorii, která svou práci během stavby již odvedla
Původní most který se pod dohledem památkářů zdemoluje
Původní most který se pod dohledem památkářů zdemoluje
Trať do Pardubic od České Třebové pozvolna klesá téměř v celé délce, v oblasti Mendrik vyjíměčně téměř 10ti ‰ (přesně 8,4 ‰)
Trať do Pardubic od České Třebové pozvolna klesá téměř v celé délce, v oblasti Mendrik vyjíměčně téměř 10ti ‰ (přesně 8,4 ‰)
Příprava na vložení výhybky do koleje č.2, která umožní vjezd do letohradské skupiny kolejí
Příprava na vložení výhybky do koleje č.2, která umožní vjezd do letohradské skupiny kolejí
Kolej, která byla ještě před několika dny jedinou spojnicí Čech s Moravou, vpravo pak vytrhaná kolej na Letohrad
Kolej, která byla ještě před několika dny jedinou spojnicí Čech s Moravou, vpravo pak vytrhaná kolej na Letohrad
Nový most přes Labe - 2.část Dne 13.12. 2023 proběhla statická zatěžovací zkouška nového dvoukolejného mostu přes Labe... více ...
Rekonstrukce ŽST Vsetín - 3.část Stavební práce ve stanici stále probíhají v liché skupině kolejí ... více ...
Stadler KISS pro ZSSK První ze čtyř šestivozových elektrických jednotek pro ZSSK se momentálně nachází na zkušebním okruhu VUZ Velim ... více ...
Nový most přes Labe - 1.část V souvislosti s rekonstrukcí tratě mezi stanicemi Pardubice-Rosice nad Labem a Stéblová ... více ...
Aktuality a články