Zvláštní vlak na Slovensko

Sváteční den 8.5. 2013, který letos vyšel na středu, vyrazil z Prahy na svou několikadenní cestu přes východní Čechy a severní Moravu zvláštní parní vlak vedený hned dvěmi parními lokomotivami. Vlak se na Slovensku účastníl víkendových oslav 165 let železnice na Slovensku. První den vezla vlak z Prahy do Šumperka přes Hradec Králové, Letohrad a Hanušovice rychlíková lokomotiva řady 475.179 společně s tendrovou lokomotivou 464.102.
475.179 Lípa nad Orlicí (8.5. 2013) - společně se 464.102
Za Týništěm, kde již trať nelemují podpěry trakčního vedení již nic nerušilo pohled na tyto elegantní stroje.
475.179 Potštejn (8.5. 2013) - společně se 464.102
Za stanicí Potštejn, kde se trat klikatí v údolí říčky Divoká Orlice, byla kratší zastávka pro možnost fotografování.
475.179 Bohousová (8.5. 2013) - společně se 464.102
V Bohousové, kde se trať v oblasti stejnojmenné zastávky na chvíli otevře ze sevření lesních porostů, bylo možné vyfotografovat rozjezd soupravy.
475.179 Lichkov (8.5. 2013) - společně se 464.102
Boční pohled prozradí, proč se lokomotivám řady 475.1 říkalo "šlechtičny". Jedinečné tvary umocněné průhledem mezi rámem a kotlem řadí tuto lokomotivu mezi ty nejkrásnější. Obdobtě tak tedrovou lokomotivu 464.1, která naopak působí velmi kompaktním dojmem.
475.179 Podlesí (8.5. 2013) - společně se 464.102
Další možnost vyfotografovat obě lokomotivy na trati byla mezi Červeným Potokem a Podlesím.
475.179 Hanušovice (8.5. 2013) - společně se 464.102
Po krátké zastávce v Hanušovicích vlak pokračuje hned dál směrem na Šumperk.
475.179 Bartoňov (8.5. 2013) - společně se 464.102
V podvečerním slunci se již vlak blíží k Šumperku, do cíle své celodenní cesty. Zde je zachycen za zastávkou Bartoňov.
Druhý den vystřídala tendrovou lokomotivu řady 464.1 další 475tka a to slovenská 475.196. Ve čtvrtek brzo ráno vyrazil vlak na svou dlouhou cestu na střední Slovensko do Vrútek. V následující fotogalerii je zachycena cesta ze Šumperka do polské železniční stanice Glucholazy.
475.196 Branná - Ostružna (9.5. 2013) - společně se 475.179
Mezi Brannou a Ostružnou trať opět vystoupí z lesních porostů a vytváří tak mezi kopci scenérie, kde je možné zachytit celý vlak.
475.196 Ramzová (9.5. 2013) - společně se 475.179
Za železniční stanicí Ostružná stoupá trať po úbočích jednotlivých kopců a tak o střídání jednotlivých oblouků není nouze.
475.196 Ramzová (9.5. 2013) - společně s 475.179
Další z oblouků před zastávkou Ramzová.
475.196 Horní Lipová (9.5. 2013) - společně s 479.179
Vysokým náspem trať překonává údolí v Horní Lipové.
475.196 Česká Ves - Podlesí (9.5. 2013) - společně s 479.179
V údolí říčky Bělá trať klesá po úbočí přilehlých svahů.
475.179 Głuchołazy (9.5. 2013) - společně s 475.196
Objíždění soupravy oběmi lokomotivami v polské železniční stanici Głuchołazy.
Nový most přes Labe - 2.část Dne 13.12. 2023 proběhla statická zatěžovací zkouška nového dvoukolejného mostu přes Labe... více ...
Rekonstrukce ŽST Vsetín - 3.část Stavební práce ve stanici stále probíhají v liché skupině kolejí ... více ...
Stadler KISS pro ZSSK První ze čtyř šestivozových elektrických jednotek pro ZSSK se momentálně nachází na zkušebním okruhu VUZ Velim ... více ...
Nový most přes Labe - 1.část V souvislosti s rekonstrukcí tratě mezi stanicemi Pardubice-Rosice nad Labem a Stéblová ... více ...
Aktuality a články