Přestavba ŽST Ústí nad Orlicí, 8. část
Několik posledních měsíců si cestující mohli stanici Ústí nad Orlicí prohlédnout "pouze z rychlíku", protože probíhala její přestavba a veřejnosti byla zcela uzavřena. Dnes už tomu tak není a všechny vlaky, které ve stanici dříve stávaly, zde již opět běžně zastavují. Stavba sice již částečně plní svou funkci, ale její oficilální otevření se uskuteční až v roce 2015, kdy budou dokončeny veškeré stavební práce. Letošní zima je těmto pracem, opět jako ta loňská, nakloněna a tak mohou probíhat montáže přístřešků, zábradlí, ale především úpravy terénu jak v okolí stanice, tak v místě soutoku obou řek Třebovky a Tiché Orlice, jejichž koryta byla stavební činností do značné míry dotčena (foto ke dni 13.12. 2014).
A nyní se už můžeme autem, z centra města Ústí nad Orlicí, podívat po nové silniční estakádě, jak od poslední říjnové reportáže práce postoupily:
![Příjezd ke stanici případně do Kerhartic po nové silniční estakádě Příjezd ke stanici případně do Kerhartic po nové silniční estakádě](files/uo_mendrik_8/14-12-13-uo-5425z.jpg)
Příjezd ke stanici případně do Kerhartic po nové silniční estakádě
![Nové parkoviště, kdo si pamatuje na to staré, určitě ten rozdíl ocení Nové parkoviště, kdo si pamatuje na to staré, určitě ten rozdíl ocení](files/uo_mendrik_8/14-12-13-uo-5466z.jpg)
Nové parkoviště, kdo si pamatuje na to staré, určitě ten rozdíl ocení
![Přistup do podchodu od přednádraží, momentálně s dokončováním přístřešku Přistup do podchodu od přednádraží, momentálně s dokončováním přístřešku](files/uo_mendrik_8/14-12-13-uo-5453z.jpg)
Přistup do podchodu od přednádraží, momentálně s dokončováním přístřešku
![Vstup do podchodu od přednádraží Vstup do podchodu od přednádraží](files/uo_mendrik_8/14-12-13-uo-5428z.jpg)
Vstup do podchodu od přednádraží
![Dokončený tubus podchodu pod celým kolejištěm stanice Dokončený tubus podchodu pod celým kolejištěm stanice](files/uo_mendrik_8/14-12-13-uo-5456z.jpg)
Dokončený tubus podchodu pod celým kolejištěm stanice
![Výtah v podchodu na nástupiště Výtah v podchodu na nástupiště](files/uo_mendrik_8/14-12-13-uo-5462z.jpg)
Výtah v podchodu na nástupiště
![Výstup z podchodu šikmým chodníkem na poslední vnější nástupiště Výstup z podchodu šikmým chodníkem na poslední vnější nástupiště](files/uo_mendrik_8/14-12-13-uo-5461z.jpg)
Výstup z podchodu šikmým chodníkem na poslední vnější nástupiště
![Pohled na dokončující zemní práce na ostrovním nástupišti s nevyužívanou starou výpravní budovou Pohled na dokončující zemní práce na ostrovním nástupišti s nevyužívanou starou výpravní budovou](files/uo_mendrik_8/14-12-13-uo-5432z.jpg)
Pohled na dokončující zemní práce na ostrovním nástupišti s nevyužívanou starou výpravní budovou
![Letohradské kolejiště, to je u ostrovního nástupiště rozděleno dvojitou kolejovou spojkou, protože ponecháním staré výpravní budovy již na klasické uspořádání nástupiště nezbyl prostor Letohradské kolejiště, to je u ostrovního nástupiště rozděleno dvojitou kolejovou spojkou, protože ponecháním staré výpravní budovy již na klasické uspořádání nástupiště nezbyl prostor](files/uo_mendrik_8/14-12-13-uo-5433z.jpg)
Letohradské kolejiště, to je u ostrovního nástupiště rozděleno dvojitou kolejovou spojkou, protože ponecháním staré výpravní budovy již na klasické uspořádání nástupiště nezbyl prostor
![Polská jednotka čeká na svůj odjezd směr Lichkov, vlevo projíždí o poznání modernější RailJet do Vídně Polská jednotka čeká na svůj odjezd směr Lichkov, vlevo projíždí o poznání modernější RailJet do Vídně](files/uo_mendrik_8/14-12-13-uo-5436z.jpg)
Polská jednotka čeká na svůj odjezd směr Lichkov, vlevo projíždí o poznání modernější RailJet do Vídně
![Pražské ostrovní nástupiště pro směr Česká Třebová Pražské ostrovní nástupiště pro směr Česká Třebová](files/uo_mendrik_8/14-12-13-uo-5429z.jpg)
Pražské ostrovní nástupiště pro směr Česká Třebová
![Hlavní koleje č.1 a 2, vlevo zeď pro přístřešek, vpravo ostrovní nástupiště pro vlaky směr Česká Třebová Hlavní koleje č.1 a 2, vlevo zeď pro přístřešek, vpravo ostrovní nástupiště pro vlaky směr Česká Třebová](files/uo_mendrik_8/14-12-13-uo-5431z.jpg)
Hlavní koleje č.1 a 2, vlevo zeď pro přístřešek, vpravo ostrovní nástupiště pro vlaky směr Česká Třebová
![Celkový pohled na českotřebovské zhlaví, zatím nedokončený přejezd bude sloužit pouze pro služební účely Celkový pohled na českotřebovské zhlaví, zatím nedokončený přejezd bude sloužit pouze pro služební účely](files/uo_mendrik_8/14-12-13-uo-5445z.jpg)
Celkový pohled na českotřebovské zhlaví, zatím nedokončený přejezd bude sloužit pouze pro služební účely
![Pro příchod pěších a cyklistů na stanici ve směru od města je pod zhlavím vybudován nový podchod Pro příchod pěších a cyklistů na stanici ve směru od města je pod zhlavím vybudován nový podchod](files/uo_mendrik_8/14-12-13-uo-5448z.jpg)
Pro příchod pěších a cyklistů na stanici ve směru od města je pod zhlavím vybudován nový podchod
![Pohled od stanice směrem do centra města se zábradlím oddělující pěší a cyklisty Pohled od stanice směrem do centra města se zábradlím oddělující pěší a cyklisty](files/uo_mendrik_8/14-12-13-uo-5450z.jpg)
Pohled od stanice směrem do centra města se zábradlím oddělující pěší a cyklisty
![Interiér vstupního objektu s pohledem na nevyužívanou výpravní budovu Interiér vstupního objektu s pohledem na nevyužívanou výpravní budovu](files/uo_mendrik_8/14-12-13-uo-5464z.jpg)
Interiér vstupního objektu s pohledem na nevyužívanou výpravní budovu
![Pokladny ve vstupním objektu Pokladny ve vstupním objektu](files/uo_mendrik_8/14-12-13-uo-5465z.jpg)
Pokladny ve vstupním objektu
![Pohled motoristy při odjezdu z nádraží do centra města Pohled motoristy při odjezdu z nádraží do centra města](files/uo_mendrik_8/14-12-13-uo-5469z.jpg)
Pohled motoristy při odjezdu z nádraží do centra města
![Místo napojení na stávající komunikaci, vlevo směr centrum, vpravo Choceň Místo napojení na stávající komunikaci, vlevo směr centrum, vpravo Choceň](files/uo_mendrik_8/14-12-13-uo-5470z.jpg)
Místo napojení na stávající komunikaci, vlevo směr centrum, vpravo Choceň
![Koryto Třebovky, které si pomalu zvyká na změnu, kdy se koleje z pravé strany přesunuly vlevo Koryto Třebovky, které si pomalu zvyká na změnu, kdy se koleje z pravé strany přesunuly vlevo](files/uo_mendrik_8/14-12-13-uo-5471z.jpg)
Koryto Třebovky, které si pomalu zvyká na změnu, kdy se koleje z pravé strany přesunuly vlevo
![Poslední zbytky staré tratě pomalu ustupují - opěrná zeď starého železničního mostu zde, jako stará výpravní budova, pro další generace strašit nebude Poslední zbytky staré tratě pomalu ustupují - opěrná zeď starého železničního mostu zde, jako stará výpravní budova, pro další generace strašit nebude](files/uo_mendrik_8/14-12-13-uo-5476z.jpg)
Poslední zbytky staré tratě pomalu ustupují - opěrná zeď starého železničního mostu zde, jako stará výpravní budova, pro další generace strašit nebude