Přestavba ŽST Ústí nad Orlicí, 8. část

Několik posledních měsíců si cestující mohli stanici Ústí nad Orlicí prohlédnout "pouze z rychlíku", protože probíhala její přestavba a veřejnosti byla zcela uzavřena. Dnes už tomu tak není a všechny vlaky, které ve stanici dříve stávaly, zde již opět běžně zastavují. Stavba sice již částečně plní svou funkci, ale její oficilální otevření se uskuteční až v roce 2015, kdy budou dokončeny veškeré stavební práce. Letošní zima je těmto pracem, opět jako ta loňská, nakloněna a tak mohou probíhat montáže přístřešků, zábradlí, ale především úpravy terénu jak v okolí stanice, tak v místě soutoku obou řek Třebovky a Tiché Orlice, jejichž koryta byla stavební činností do značné míry dotčena (foto ke dni 13.12. 2014).
A nyní se už můžeme autem, z centra města Ústí nad Orlicí, podívat po nové silniční estakádě, jak od poslední říjnové reportáže práce postoupily:
Příjezd ke stanici případně do Kerhartic po nové silniční estakádě
Příjezd ke stanici případně do Kerhartic po nové silniční estakádě
Nové parkoviště, kdo si pamatuje na to staré, určitě ten rozdíl ocení
Nové parkoviště, kdo si pamatuje na to staré, určitě ten rozdíl ocení
Přistup do podchodu od přednádraží, momentálně s dokončováním přístřešku
Přistup do podchodu od přednádraží, momentálně s dokončováním přístřešku
Vstup do podchodu od přednádraží
Vstup do podchodu od přednádraží
Dokončený tubus podchodu pod celým kolejištěm stanice
Dokončený tubus podchodu pod celým kolejištěm stanice
Výtah v podchodu na nástupiště
Výtah v podchodu na nástupiště
Výstup z podchodu šikmým chodníkem na poslední vnější nástupiště
Výstup z podchodu šikmým chodníkem na poslední vnější nástupiště
Pohled na dokončující zemní práce na ostrovním nástupišti s nevyužívanou starou výpravní budovou
Pohled na dokončující zemní práce na ostrovním nástupišti s nevyužívanou starou výpravní budovou
Letohradské kolejiště, to je u ostrovního nástupiště rozděleno dvojitou kolejovou spojkou, protože ponecháním staré výpravní budovy již na klasické uspořádání nástupiště nezbyl prostor
Letohradské kolejiště, to je u ostrovního nástupiště rozděleno dvojitou kolejovou spojkou, protože ponecháním staré výpravní budovy již na klasické uspořádání nástupiště nezbyl prostor
Polská jednotka čeká na svůj odjezd směr Lichkov, vlevo projíždí o poznání modernější RailJet do Vídně
Polská jednotka čeká na svůj odjezd směr Lichkov, vlevo projíždí o poznání modernější RailJet do Vídně
Pražské ostrovní nástupiště pro směr Česká Třebová
Pražské ostrovní nástupiště pro směr Česká Třebová
Hlavní koleje č.1 a 2, vlevo zeď pro přístřešek, vpravo ostrovní nástupiště pro vlaky směr Česká Třebová
Hlavní koleje č.1 a 2, vlevo zeď pro přístřešek, vpravo ostrovní nástupiště pro vlaky směr Česká Třebová
Celkový pohled na českotřebovské zhlaví, zatím nedokončený přejezd bude sloužit pouze pro služební účely
Celkový pohled na českotřebovské zhlaví, zatím nedokončený přejezd bude sloužit pouze pro služební účely
Pro příchod pěších a cyklistů na stanici ve směru od města je pod zhlavím vybudován nový podchod
Pro příchod pěších a cyklistů na stanici ve směru od města je pod zhlavím vybudován nový podchod
Pohled od stanice směrem do centra města se zábradlím oddělující pěší a cyklisty
Pohled od stanice směrem do centra města se zábradlím oddělující pěší a cyklisty
Interiér vstupního objektu s pohledem na nevyužívanou výpravní budovu
Interiér vstupního objektu s pohledem na nevyužívanou výpravní budovu
Pokladny ve vstupním objektu
Pokladny ve vstupním objektu
Pohled motoristy při odjezdu z nádraží do centra města
Pohled motoristy při odjezdu z nádraží do centra města
Místo napojení na stávající komunikaci, vlevo směr centrum, vpravo Choceň
Místo napojení na stávající komunikaci, vlevo směr centrum, vpravo Choceň
Koryto Třebovky, které si pomalu zvyká na změnu, kdy se koleje z pravé strany přesunuly vlevo
Koryto Třebovky, které si pomalu zvyká na změnu, kdy se koleje z pravé strany přesunuly vlevo
Poslední zbytky staré tratě pomalu ustupují - opěrná zeď starého železničního mostu zde, jako stará výpravní budova, pro další generace strašit nebude
Poslední zbytky staré tratě pomalu ustupují - opěrná zeď starého železničního mostu zde, jako stará výpravní budova, pro další generace strašit nebude
Poslat odkaz na e-mail Vytisknout stránku
TPExpress Class 397 in Velim The Class 397 Civity is a class of electric multiple unit for TransPennine Express by Spanish rolling stock manufacturer CAF... více ...
CAF Oaris for Flytoget in Velim CAF will supply the new high-speed trains... více ...
Rock Hitachi - More photos The first completely built train is doing tests in Velim... více ...
Civity Class 331 EMU in Velim The first class 331 Civity EMU for Arriva Trains Northern was tested ... více ...
Aktuality a články