Zbiroh - Rokycany optimalizace trati

ŽST Rokycany (20.10 2012)
Železniční spojení mezi Prahou a Plzní zrychlila jedna z další dokončených staveb na III. tranzitním železničním koridoru. Jedná se o stavbu s názvem Optimalizace trati Zbiroh – Rokycany, která byla zahájena v listopadu roku 2009. Délka celého optimalizovaného úseku je 21,2 km a umožní dosáhnout rychlost až V=130 km/h pro klasické soupravy a V=160 km/h pro soupravy s naklápěcí technikou.
Optimalizace železniční tratě spočívala především v úpravách směrových a sklonových poměrů, výměně železničního svršku, sanaci pražcového podloží a úpravách odvodnění železničního spodku. Součástí stavby je také rekonstrukce sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, úpravy trakčního vedení 25 kV a další související práce především na umělých objektech (mosty, podchody, propustky, apod.). Úpravami prošly celkem čtyři železniční stanice - Zbiroh, Kařízek, Holoubkov, Rokycany a zastávky Mýto a Svojkovice, včetně nové zastávky Kařez. Projekt stavby zpracoval SUDOP PRAHA a.s.
Železniční most v Rokycanech (20.10 2012)
Nová zastávka Kařez (20.10 2012)
ŽST Kařízek s novou lávkou pro pěší (20.10 2012)
ŽST Holoubkov (20.10 2012)
Železniční most přes silniční komunikaci - Medový Újezd (20.10 2012)
Motorový vůz M296.2011 Nepozornost řidiče kamionu na přejezdu v Jinolicích stála za předčasným zrušením motorového M296.2011... více ...
Plánované odklony přes Plačickou spojku Na poslední únorový týden byla naplánována výluka mezi stanicemi Hradec Králové hl. n. a Opatovice nad Labem-Pohřebačka... více ...
Odklonové vlaky přes Hradec Králové Stržená trolej ve stanici Pardubice zcela ochromila dopravu na I. tranzitním koridoru, což mělo za následek ... více ...
Filmové návraty - Žilina 1983 Je čtvrtek 29.9. 1983 a můj bratr Radim jde po přednáškách ... více ...
Aktuality a články