Modernizace trati Votice-Benešov u Prahy

362.110 Olbramovice-Votice (25.4. 2013)
Modernizace IV. tranzitního koridoru opět pokročila. Do finále se blíží stavba modernizace trati Votice-Benešov, kde došlo hned na několika místech k napřímení tratě a s tím spojené výstavbě nových železničních tunelů. Rychlost se v modernizovaném úseku zvýší až na 160 km/h, oproti původní rychlosti 100 km/h. Již dnes je nová trasa, včetně železničních stanic a zastávek ve zkušebním provozu a tak se opět od nového grafikonu vlakové dopravy o něco zkrátí cesta z Prahy do Českých Budějovic. Momentálně již probíhají dokončující zemní práce a předkolaudační úpravy. Cestující už dnes mohou využívat bezbariérové přístupy na nová nástupiště, nové informační systémy a těšit se z klidnější a pohodlnější jízdy.
Votický tunel během výstavby (17.5. 2011)
Votický/Olbramovický tunel (25.4. 2013) - úsek Votice - Olbramovice (délka 588/480 m)
Na trase se nachází hned 5 nových dvoukolejných železničních tunelů. První ve směru staničení, které je počítáno od Vídně (státní hranice s Rakouskem) přes Veselí nad Lužnicí a Tábor, je tunel Votický. Jeho délka je 588 m a je jako jediný hloubený, tedy budovaný v otevřeném výkopu. Následuje tunel Olbramovický se svou délkou 480 m. Mezi tunely jsou koleje vedeny v zářezu a vybaveny přejezdovou úpravou pro možnost příjezdu k portálům tunelu. Zatímco první tunel je v levém oblouku, druhý je pravostranný, mezi tunely je pak mezipřímá.
Zahradnický tunel (17.5. 2011) - během výstavby
Zahradnický tunel (25.4. 2013) - úsek Olbramovice-Tomice (délka 1030 m)
Nejdelším v modernizovaném úseku je tunel Zahradnický mezi stanicí Olbramovice a zastávkou Tomice. Délka tunelu je 1030 m. Součástí tunelu je i úniková cesta z důvodu požární bezpečnosti a délky tunelu. Ta je cca 300 m před koncem vedena 58,5 m dlouhou štolou. Následně je cesta vyvedena na povrch 26 m hlubokou šachtou kruhovitého tvaru o poloměru 7 m. Zajímavostí je způsob osvětlení tunelu za použití diodových trubic.

Tomický tunel (17.5. 2011) - během výstavby
Tomický/Tomický II tunel (25.4. 2013) - úsek Tomice-Bystřice u Benešova (délka 324/254 m)
V úseku mezi zastávkou Tomice a železniční stanicí Bystřice u Benešova se nacházejí dva tunely, první Tomický s délkou 324 m a po několika stovkách metrech Tomický II s délkou 254 m. Oba tunely jsou v levostranném oblouku. Všechny popisované tunely jsou dvoukolejné s kolejemi uloženými ve štěrkovém loži. Fotogalerie tunelů je zde.
Poslat odkaz na e-mail Vytisknout stránku
TPExpress Class 397 in Velim The Class 397 Civity is a class of electric multiple unit for TransPennine Express by Spanish rolling stock manufacturer CAF... více ...
CAF Oaris for Flytoget in Velim CAF will supply the new high-speed trains... více ...
Rock Hitachi - More photos The first completely built train is doing tests in Velim... více ...
Civity Class 331 EMU in Velim The first class 331 Civity EMU for Arriva Trains Northern was tested ... více ...
Aktuality a články