Modernizace trati Votice-Benešov u Prahy

362.110 Olbramovice-Votice (25.4. 2013)
Modernizace IV. tranzitního koridoru opět pokročila. Do finále se blíží stavba modernizace trati Votice-Benešov, kde došlo hned na několika místech k napřímení tratě a s tím spojené výstavbě nových železničních tunelů. Rychlost se v modernizovaném úseku zvýší až na 160 km/h, oproti původní rychlosti 100 km/h. Již dnes je nová trasa, včetně železničních stanic a zastávek ve zkušebním provozu a tak se opět od nového grafikonu vlakové dopravy o něco zkrátí cesta z Prahy do Českých Budějovic. Momentálně již probíhají dokončující zemní práce a předkolaudační úpravy. Cestující už dnes mohou využívat bezbariérové přístupy na nová nástupiště, nové informační systémy a těšit se z klidnější a pohodlnější jízdy.
Votický tunel během výstavby (17.5. 2011)
Votický/Olbramovický tunel (25.4. 2013) - úsek Votice - Olbramovice (délka 588/480 m)
Na trase se nachází hned 5 nových dvoukolejných železničních tunelů. První ve směru staničení, které je počítáno od Vídně (státní hranice s Rakouskem) přes Veselí nad Lužnicí a Tábor, je tunel Votický. Jeho délka je 588 m a je jako jediný hloubený, tedy budovaný v otevřeném výkopu. Následuje tunel Olbramovický se svou délkou 480 m. Mezi tunely jsou koleje vedeny v zářezu a vybaveny přejezdovou úpravou pro možnost příjezdu k portálům tunelu. Zatímco první tunel je v levém oblouku, druhý je pravostranný, mezi tunely je pak mezipřímá.
Zahradnický tunel (17.5. 2011) - během výstavby
Zahradnický tunel (25.4. 2013) - úsek Olbramovice-Tomice (délka 1030 m)
Nejdelším v modernizovaném úseku je tunel Zahradnický mezi stanicí Olbramovice a zastávkou Tomice. Délka tunelu je 1030 m. Součástí tunelu je i úniková cesta z důvodu požární bezpečnosti a délky tunelu. Ta je cca 300 m před koncem vedena 58,5 m dlouhou štolou. Následně je cesta vyvedena na povrch 26 m hlubokou šachtou kruhovitého tvaru o poloměru 7 m. Zajímavostí je způsob osvětlení tunelu za použití diodových trubic.

Tomický tunel (17.5. 2011) - během výstavby
Tomický/Tomický II tunel (25.4. 2013) - úsek Tomice-Bystřice u Benešova (délka 324/254 m)
V úseku mezi zastávkou Tomice a železniční stanicí Bystřice u Benešova se nacházejí dva tunely, první Tomický s délkou 324 m a po několika stovkách metrech Tomický II s délkou 254 m. Oba tunely jsou v levostranném oblouku. Všechny popisované tunely jsou dvoukolejné s kolejemi uloženými ve štěrkovém loži. Fotogalerie tunelů je zde.
Konec mechaniky v Novém Bydžově V úterý 23.4. 2024 bylo demontováno poslední mechanické návěstidlo v ŽST Nový Bydžov ... více ...
Nový most přes Labe - 2.část Dne 13.12. 2023 proběhla statická zatěžovací zkouška nového dvoukolejného mostu přes Labe... více ...
Rekonstrukce ŽST Vsetín - 3.část Stavební práce ve stanici stále probíhají v liché skupině kolejí ... více ...
Stadler KISS pro ZSSK První ze čtyř šestivozových elektrických jednotek pro ZSSK se momentálně nachází na zkušebním okruhu VUZ Velim ... více ...
Aktuality a články