Trať Votice-Benešov v plném provozu

V červnu letošního roku (13.6. 2013) byla oficiálně, po čtyřech letech modernizace, slavnostně předána do provozu stavba "Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy". Původně jednokolejná trať trasovaná v kopcovitém terénu byla v délce více jak 18 km zdvoukolejněna. Zvýšení traťové rychlosti nebylo při úpravách na stávajícím drážním tělese reálné a tak byla trasa v několika úsecích s malými poloměry napřímena, což umožnilo zvýšení rychlosti až na V=160 km/h. V rámci přeložek bylo vybudováno 5 nových tunelů, z toho 4 ražené a jeden hloubený. Jednotlivé tunely po dokončení:
Votický/Olbramovický tunel (25.4. 2013) - úsek Votice - Olbramovice (délka 588/480 m)
Votický/Olbramovický tunel (25.4. 2013) - úsek Votice - Olbramovice (délka 588/480 m)
Votický/Olbramovický tunel (25.4. 2013) - úsek Votice - Olbramovice (délka 588/480 m)
Votický/Olbramovický tunel (25.4. 2013) - úsek Votice - Olbramovice (délka 588/480 m)
Votický/Olbramovický tunel (25.4. 2013) - úsek Votice - Olbramovice (délka 588/480 m)
Votický/Olbramovický tunel (25.4. 2013) - úsek Votice - Olbramovice (délka 588/480 m)
Zahradnický tunel (25.4. 2013) - úsek Olbramovice-Tomice (délka 1030 m)
Zahradnický tunel (25.4. 2013) - úsek Olbramovice-Tomice (délka 1030 m)
Zahradnický tunel (25.4. 2013) - úsek Olbramovice-Tomice (délka 1030 m)
Zahradnický tunel (25.4. 2013) - úsek Olbramovice-Tomice (délka 1030 m)
Zahradnický tunel (25.4. 2013) - úsek Olbramovice-Tomice (délka 1030 m)
Zahradnický tunel (25.4. 2013) - úsek Olbramovice-Tomice (délka 1030 m)
Tomický/Tomický II tunel (25.4. 2013) - úsek Tomice-Bystřice u Benešova (délka 324/254 m)
Tomický/Tomický II tunel (25.4. 2013) - úsek Tomice-Bystřice u Benešova (délka 324/254 m)
Tomický/Tomický II tunel (25.4. 2013) - úsek Tomice-Bystřice u Benešova (délka 324/254 m)
Tomický/Tomický II tunel (25.4. 2013) - úsek Tomice-Bystřice u Benešova (délka 324/254 m)
Tomický/Tomický II tunel (25.4. 2013) - úsek Tomice-Bystřice u Benešova (délka 324/254 m)
Tomický/Tomický II tunel (25.4. 2013) - úsek Tomice-Bystřice u Benešova (délka 324/254 m)
Uzel Pardubice, 2. část Od poloviny prosince 2021 byla, po mnoha měsících, opět propojena města Hradec Králové a Pardubice kolejemi ... více ...
Čelákovice - železniční most Rekonstrukce mostu přes Labe v km 6,330 je součástí stavby „Optimalizace traťového úseku Lysá nad Labem (mimo) – Čelákovice ... více ...
CRRC ZELC- shunting locomotive (Velim) A CRRC Zhuzhou Electric Locomotive-built electro-hybrid center cab class 461 shunting locomotive for Austrian Federal Railways ... více ...
Traxx MS3 RegioJet (Velim) On 9 October 2021, seven Class 388.2 locomotives from the current RegioJet’s order were transported from Kassel to Praha. více ...
Aktuality a články