První finský Vectron v Čechách

103.301 VR
Dne 27.2. 2016 proběhly na zkušebním okruhu u Velimi první testovací jízdy lokomotivy 103.301 Siemens určené pro Finské železnice (VR - Valtionrautatiet). Jedná se o hybridní lokomotivu, která kromě napájení z troleje (napětí 25kV 50Hz) využívá i dieselový pohon. Finské železnice mají rozdílný rozchod kolejí (1524 mm) než je běžně v Evropě používán (1435 mm). Pro účely zkoušek mimo Finsko jsou tedy využívány náhradní podvozky. Druhá lokomotiva, která se již ve Finsku podrobuje zkouškám na místní železniční síti již byla definitivními "širokými" podvozky osazena v továrně a přepravena do Finska za pomoci železničních podvalníků.
 
Celkem by mělo být do Finska dodáno 80 lokomotiv, maximální rychlost V=200 km/h, výkon 6,4 MW (dieselový pohon 360 kW), Lokomotivy mají několik speciálních vylepšení: úprava pro provoz při teplotách až do -40°C a úpravy, které mají minimalizovat riziko průniku vody z jemného sněhu do elektrických zařízení. Sériová dodávka lokomotiv bude probíhat v letech 2018-2026.
 
Zkušební jízdy za využítí motorového agregátu (27.2. 2016)
Zkušební jízdy za využítí motorového agregátu (27.2. 2016)
Porovnání čel lokomotiv - pro evropský trh (vlevo) a pro Finské železnice
Porovnání čel lokomotiv - pro evropský trh (vlevo) a pro Finské železnice
Testovací jízda při napájení z troleje
Testovací jízda při napájení z troleje
103.301 VR
103.301 VR
103.301, jako zátěž posloužila sesterská 193.930
103.301, jako zátěž posloužila sesterská 193.930
Detailní pohled
Dieselový pohon
Dieselový pohon
Uzel Pardubice, 1. část V loni zahájená modernizace železničního uzlu Pardubice se letos rozběhla na plné obrátky ... více ...
754.048 již v novém kabátu Dnes (14.6. 2021) se z opravy v České Třebové vracela do Trutnova lokomotiva 754.048 ... více ...
Do Letohradu už bez Brejlovců Od červnové změny jízdního řádu již nebude mít Letohrad přímé spojení s hlavním městem ... více ...
Hitachi Blues (VÚŽ Velim) Test Centre VUZ Velim (Czech Republic) více ...
Aktuality a články