Přestavba ŽST Ústí nad Orlici - Mendrik
Po stavnostním otevření stavby "Přestavba ŽST Ústí nad Orlicí" pokračují jednotlivé stavební práce především v oblasti soutoku Tiché Orlice a Třebovky (Mendrik - místní název lokality), kde se již připravují práce na založeni jednotlivých mostních objektů. Vizualizace oblasti reálně přibližuje konečný stav.
![UO_vizualizace UO_vizualizace](files/uo_mendrik/uo-vizualizace-orez.jpg)
Soutok obou řek na Mendriku po dokončení stavby. Vizualizace SUDOP PRAHA a.s.
Několik snímků z území, které se během několika měsíců změní k nepoznání najdete níže (foto ze dne 20.6. 2013).
![001_UO_Mendrik 001_UO_Mendrik](files/uo_mendrik/001-uo-mendrik.jpg)
Vlevo od Třebovky vznikají jednotlivá založení zdí a základů mostních objektů. Za lávkou pro pěší zmizel původní silniční most, který nahradí v téměř stejné poloze most nový, ovšem s novým šířkovým uspořádáním.
![002_UO_Mendrik 002_UO_Mendrik](files/uo_mendrik/002-uo-mendrik.jpg)
Detail založení nového mostního silničního objektu, vlevo (panely s otvory) šablony pro vrtání pilot základů estakády.
![003_UO_Mendrik 003_UO_Mendrik](files/uo_mendrik/003-uo-mendrik.jpg)
Pohled na dnešní koryto Třebovky, nová komunikace povede za silničním mostem doprava nad pilotovou zdí, která se po svém dokončení pomalu obnažuje. Mezi pilotovou zdí a řekou povede nová železniční estakáda.
![004_UO_Mendrik 004_UO_Mendrik](files/uo_mendrik/004-uo-mendrik.jpg)
Detailní pohled na obtažování pilotové zdi, vpravo příprava pro jeden ze základů nové železniční estakády.
![005_UO_Mendrik 005_UO_Mendrik](files/uo_mendrik/005-uo-mendrik.jpg)
Opačný pohled proti směru staničení tratě na postup prací.
![006_UO_Mendrik 006_UO_Mendrik](files/uo_mendrik/006-uo-mendrik.jpg)
Oblast soutoku obou řek, kde v nejbližší době dojde k rekultivaci obou koryt a současně k založení dalších základů patek estakády.
Pro porovnání - situace z jara, kdy se vkládala mostní provizoria do obou kolejí, aby mohlo dojít k založení nového silníčního mostu.