Přestavba ŽST Ústí nad Orlicí, 6. část

Tento týden již vlaky v Ústí nad Orlicí definitivně opustily původní stopu tratě a přesunily se na novou přeložku, ač zatím jen jednokolejně. Převedením provozu na estakádu se tak otevřela cesta k dobudování dalších stavebních objektů. Ve směru od České Třebové se mezi zastávkou Ústí nad Orlicí město a žst. Ústí nad Orlicí dokončují práce na železničním spodku tak, aby mohla být dokončena pokládka koleje č.2 a návazných výhybek kolejových spojek, které po zprovoznění znatelně zkrátí momentálně jednokolejný úsek do Dlouhé Třebové (stav ke dni 22.8. 2014).
Předsunuté kolejové spojky v přímé od České Třebové
Předsunuté kolejové spojky v přímé od České Třebové
Vlevo nově provozovaná kolej č.1, vpravo úpravený železniční spodek pro kolej č.2 s lemujícímí zárodky PHS
Vlevo nově provozovaná kolej č.1, vpravo úpravený železniční spodek pro kolej č.2 s lemujícímí zárodky PHS
Patrný směrový a výškový posun koleje, narovnání oblouku (nově poloměr oblouku R=752 m, převýšení D=136 mm) umožní soupravám s naklápěním rychlost až 160 km/h
Patrný směrový a výškový posun koleje, narovnání oblouku (nově poloměr oblouku R=752 m, převýšení D=136 mm) umožní soupravám s naklápěním rychlost až 160 km/h
Langrův nosník přes komunikaci II/315 čeká na osazení prosklené PHS
Langrův nosník přes komunikaci II/315 čeká na osazení prosklené PHS
 
Původní stopa koleje tento týden definitivně osiřela. Mostní provizoria budou snesena, podobně tak most který se stal stejně jako původní výpravní budova ve stanici tématem stavby. Tentokrát snad již návrhy inženýrů zvítězí nad hlasitými protesty režisérek a samozvaných politiků.
Původní stopa koleje s mostními provizorii, která svou práci během stavby již odvedla
Původní stopa koleje s mostními provizorii, která svou práci během stavby již odvedla
Původní most který se pod dohledem památkářů zdemoluje
Původní most který se pod dohledem památkářů zdemoluje
Trať do Pardubic od České Třebové pozvolna klesá téměř v celé délce, v oblasti Mendrik vyjíměčně téměř 10ti ‰ (přesně 8,4 ‰)
Trať do Pardubic od České Třebové pozvolna klesá téměř v celé délce, v oblasti Mendrik vyjíměčně téměř 10ti ‰ (přesně 8,4 ‰)
Příprava na vložení výhybky do koleje č.2, která umožní vjezd do letohradské skupiny kolejí
Příprava na vložení výhybky do koleje č.2, která umožní vjezd do letohradské skupiny kolejí
Kolej, která byla ještě před několika dny jedinou spojnicí Čech s Moravou, vpravo pak vytrhaná kolej na Letohrad
Kolej, která byla ještě před několika dny jedinou spojnicí Čech s Moravou, vpravo pak vytrhaná kolej na Letohrad
102.006 DB společně s novými vozy ČD Dne 2.10. 2020 probíhaly další z testů nových vozů pro ČD... více ...
X’Trapolis Cityduplex (VUZ Velim, CZ) One of the first X’Trapolis Cityduplex EMUs is present at the Velim test circuit now... více ...
Nové vozy pro ČD ve Velimi První osobní vůz vyráběný konsorciem Siemens Mobility a Škoda Transportation určený pro České dráhy se nyní podrobuje testům na zkušebním okruhu ... více ...
Aventra for West Midlands Railway (Velim) Test Centre VUZ Velim (Czech Republic) více ...
Aktuality a články