Led ochromil železnici

Namrzlé troleje v Pardubicích (2.12. 2014)
Od pondělního večera pokryl mrznoucí déšť téměř celé území naší republiky a díky namrzlým trolejím se téměř úplně zastavil provoz na elektrifikovaných tratích. Úterní ráno (2.12. 2014) tak zcela odhalilo rozsah kalamity, kdy namrzlé trolejové vedení zcela ochromilo vlaky vedené v elektrické trakci. Mnoho vlaků vůbec nevyjelo na své pravidelné výkony nebo byly vedeny lokomotivou v nezávislé trakci. Ty ale samozřejmě nemohly pokrýt všechny vlaky běžně vedené elektricky. Snaha nasadit na osobní soupravy motorové lokomotivy i z nákladní dopravy vedla k tomu, že v tomto zimním období nemohly zajistit vytápění souprav, protože k tomu nejsou uzpůsobeny. Proto byly lokomotivy ve většině případů připojovány před elektrickou lokomotivu, které zvednutým sběračem zajišťovala alespoň základní režim, tedy topení a osvětlení v soupravách.
Nástup do
Nástup do "ledového" IC 550 vedený posunovací lokomotivou 731.056 v Pardubicích
IC 550 v Přelouči
IC 550 v Přelouči
RailJet EC 73 s lokomotivou 1216.234 a přípřežním strojem ČD Cargo 742.314 s mimořádným zastavením v žst. Přelouč
RailJet EC 73 s lokomotivou 1216.234 a přípřežním strojem ČD Cargo 742.314 s mimořádným zastavením v žst. Přelouč
Odjezd EC 73 z Pardubic
Odjezd EC 73 z Pardubic
Večer se situace na koridoru z Prahy na Moravu a zpět vůbec nezlepšila a plno spojů bylo zcela odřeknuto a nebo nabíraly velká zpoždění, jak dokládá informační cedule z Pardubic (2.12. 2014)
Přehled jednotlivých vlaků se zpožděním na informační ceduli v Pardubicích
Přehled jednotlivých vlaků se zpožděním na informační ceduli v Pardubicích
EC 175 s motorovou lokomotivou ČD Cargo 742.314 a vlakovou řady 350
EC 175 s motorovou lokomotivou ČD Cargo 742.314 a vlakovou řady 350
Osobní dopravu mezi HK a Pardubicemi zajišťovaly RegioPantery s pomocí lokomotiv řady 742 a 714
Osobní dopravu mezi HK a Pardubicemi zajišťovaly RegioPantery s pomocí lokomotiv řady 742 a 714
Další povolaná záloha v podobě
Další povolaná záloha v podobě "zamračené" v Pardubicích
742.156 s lokomotivou 380 na EC 126
742.156 s lokomotivou 380 na EC 126
742.058 Pardubice (2.12. 2014) - společně s 362.024 na R 871 (zpoždění +100 min)
742.058 Pardubice (2.12. 2014) - společně s 362.024 na R 871 (zpoždění +100 min)
EC 153 s motorovou lokomotivou ČD 754.040
EC 153 s motorovou lokomotivou ČD 754.040
753.769 Pardubice (2.12. 2014)
753.769 Pardubice (2.12. 2014)
RegioJet vypravil pouze jeden spoj na Moravu a zpět s motorovou jednotkou 945.001 Arriva (EC 1012)
RegioJet vypravil pouze jeden spoj na Moravu a zpět s motorovou jednotkou 945.001 Arriva (EC 1012)
749.006 + 350.012 na EC 276 Slovan
749.006 + 350.012 na EC 276 Slovan
Ex 541 vedený lokomotivou ČD 750.708 s Pendolinem
Ex 541 vedený lokomotivou ČD 750.708 s Pendolinem
Rekonstrukce ŽST Vsetín - 3.část Stavební práce ve stanici stále probíhají v liché skupině kolejí ... více ...
Stadler KISS pro ZSSK První ze čtyř šestivozových elektrických jednotek pro ZSSK se momentálně nachází na zkušebním okruhu VUZ Velim ... více ...
Nový most přes Labe - 1.část V souvislosti s rekonstrukcí tratě mezi stanicemi Pardubice-Rosice nad Labem a Stéblová ... více ...
Rekonstrukce ŽST Vsetín - 2.část Po více jak půlroce se opět podíváme, jak pokročily stavební práce na rekonstrukci stanice Vsetín ... více ...
Aktuality a články