Led ochromil železnici
Od pondělního večera pokryl mrznoucí déšť téměř celé území naší republiky a díky namrzlým trolejím se téměř úplně zastavil provoz na elektrifikovaných tratích. Úterní ráno (2.12. 2014) tak zcela odhalilo rozsah kalamity, kdy namrzlé trolejové vedení zcela ochromilo vlaky vedené v elektrické trakci. Mnoho vlaků vůbec nevyjelo na své pravidelné výkony nebo byly vedeny lokomotivou v nezávislé trakci. Ty ale samozřejmě nemohly pokrýt všechny vlaky běžně vedené elektricky. Snaha nasadit na osobní soupravy motorové lokomotivy i z nákladní dopravy vedla k tomu, že v tomto zimním období nemohly zajistit vytápění souprav, protože k tomu nejsou uzpůsobeny. Proto byly lokomotivy ve většině případů připojovány před elektrickou lokomotivu, které zvednutým sběračem zajišťovala alespoň základní režim, tedy topení a osvětlení v soupravách.
![Nástup do Nástup do](files/kalamita_troleje/14-12-02-kalamita-5293z.jpg)
Nástup do "ledového" IC 550 vedený posunovací lokomotivou 731.056 v Pardubicích
![IC 550 v Přelouči IC 550 v Přelouči](files/kalamita_troleje/14-12-02-kalamita-5299z.jpg)
IC 550 v Přelouči
![RailJet EC 73 s lokomotivou 1216.234 a přípřežním strojem ČD Cargo 742.314 s mimořádným zastavením v žst. Přelouč RailJet EC 73 s lokomotivou 1216.234 a přípřežním strojem ČD Cargo 742.314 s mimořádným zastavením v žst. Přelouč](files/kalamita_troleje/14-12-02-kalamita-5307z.jpg)
RailJet EC 73 s lokomotivou 1216.234 a přípřežním strojem ČD Cargo 742.314 s mimořádným zastavením v žst. Přelouč
![Odjezd EC 73 z Pardubic Odjezd EC 73 z Pardubic](files/kalamita_troleje/14-12-02-kalamita-5320z.jpg)
Odjezd EC 73 z Pardubic
Večer se situace na koridoru z Prahy na Moravu a zpět vůbec nezlepšila a plno spojů bylo zcela odřeknuto a nebo nabíraly velká zpoždění, jak dokládá informační cedule z Pardubic (2.12. 2014)
![Přehled jednotlivých vlaků se zpožděním na informační ceduli v Pardubicích Přehled jednotlivých vlaků se zpožděním na informační ceduli v Pardubicích](files/kalamita_troleje/14-12-02-kalamita-5362z.jpg)
Přehled jednotlivých vlaků se zpožděním na informační ceduli v Pardubicích
![EC 175 s motorovou lokomotivou ČD Cargo 742.314 a vlakovou řady 350 EC 175 s motorovou lokomotivou ČD Cargo 742.314 a vlakovou řady 350](files/kalamita_troleje/14-12-02-kalamita-5327z.jpg)
EC 175 s motorovou lokomotivou ČD Cargo 742.314 a vlakovou řady 350
![Osobní dopravu mezi HK a Pardubicemi zajišťovaly RegioPantery s pomocí lokomotiv řady 742 a 714 Osobní dopravu mezi HK a Pardubicemi zajišťovaly RegioPantery s pomocí lokomotiv řady 742 a 714](files/kalamita_troleje/14-12-02-kalamita-5332z.jpg)
Osobní dopravu mezi HK a Pardubicemi zajišťovaly RegioPantery s pomocí lokomotiv řady 742 a 714
![Další povolaná záloha v podobě Další povolaná záloha v podobě](files/kalamita_troleje/14-12-02-kalamita-5334z.jpg)
Další povolaná záloha v podobě "zamračené" v Pardubicích
![742.156 s lokomotivou 380 na EC 126 742.156 s lokomotivou 380 na EC 126](files/kalamita_troleje/14-12-02-kalamita-5343z.jpg)
742.156 s lokomotivou 380 na EC 126
![742.058 Pardubice (2.12. 2014) - společně s 362.024 na R 871 (zpoždění +100 min) 742.058 Pardubice (2.12. 2014) - společně s 362.024 na R 871 (zpoždění +100 min)](files/kalamita_troleje/14-12-02-kalamita-5349z.jpg)
742.058 Pardubice (2.12. 2014) - společně s 362.024 na R 871 (zpoždění +100 min)
![EC 153 s motorovou lokomotivou ČD 754.040 EC 153 s motorovou lokomotivou ČD 754.040](files/kalamita_troleje/14-12-02-kalamita-5352z.jpg)
EC 153 s motorovou lokomotivou ČD 754.040
![753.769 Pardubice (2.12. 2014) 753.769 Pardubice (2.12. 2014)](files/kalamita_troleje/14-12-02-kalamita-5358z.jpg)
753.769 Pardubice (2.12. 2014)
![RegioJet vypravil pouze jeden spoj na Moravu a zpět s motorovou jednotkou 945.001 Arriva (EC 1012) RegioJet vypravil pouze jeden spoj na Moravu a zpět s motorovou jednotkou 945.001 Arriva (EC 1012)](files/kalamita_troleje/14-12-02-kalamita-5364z.jpg)
RegioJet vypravil pouze jeden spoj na Moravu a zpět s motorovou jednotkou 945.001 Arriva (EC 1012)
![749.006 + 350.012 na EC 276 Slovan 749.006 + 350.012 na EC 276 Slovan](files/kalamita_troleje/14-12-02-kalamita-5372z.jpg)
749.006 + 350.012 na EC 276 Slovan
![Ex 541 vedený lokomotivou ČD 750.708 s Pendolinem Ex 541 vedený lokomotivou ČD 750.708 s Pendolinem](files/kalamita_troleje/14-12-02-kalamita-5380z.jpg)
Ex 541 vedený lokomotivou ČD 750.708 s Pendolinem