Konec řady 830 a 850 na Slovensku

Letos je tomu již 10 let, co byl na Slovensku ukončen provoz čtyřnápravových motorových vozů. Pověstný hřebík do rakve jim zasadilo rušení regionálních tratí v roce 2003, kdy jich z železniční mapy zmizelo hned 24 v celkové délce 700 km. Sice se na polovině z nich podařilo následující rok postupně provoz opět obnovit, ale to už návratu velkým motorákům nepomohlo a docházelo k jejich hromadnému rušení. 
 
Hned několik jich bylo fyzicky zlikvidováno na odstavných kolejích v železniční stanici Dolný Hričov ležící mezi Púchovem a Žilinou, kam byly svezeny z celého Slovenska. Následující série fotografií byla pořízena v únoru roku 2004 a zachytily stroje:
 
830.156 depo Žilina
830.161 depo Žilina
830.220 depo Žilina
830.228 depo Trenčianská Teplá
850.004 depo Trenčianská Teplá
850.033 depo Košice
850.036 depo Trenčianská Teplá
 
Poslední fotografie je z depa Vrútky, kde byl zachycen stroj 830.193 depa Čadca.
 
830.156 Dolný Hričov (22.2. 2004) - společně s 830.220 a 850.036
830.156 Dolný Hričov (22.2. 2004) - společně s 830.220 a 850.036
830.156 Dolný Hričov (22.2. 2004) - společně s 830.220 a 850.036
830.156 Dolný Hričov (22.2. 2004) - společně s 830.220 a 850.036
830.228 Dolný Hričov (22.2. 2004) - společně s 830.161
830.228 Dolný Hričov (22.2. 2004) - společně s 830.161
830.161 Dolný Hričov (22.2. 2004) - v popředí již jen torzo 850.033
830.161 Dolný Hričov (22.2. 2004) - v popředí již jen torzo 850.033
830.161 Dolný Hričov (22.2. 2004) - vpravo již jen torzo 850.033
830.161 Dolný Hričov (22.2. 2004) - vpravo již jen torzo 850.033
 850.033 Dolný Hričov (22.2. 2004) - nehnaný podvozek
850.033 Dolný Hričov (22.2. 2004) - nehnaný podvozek
850.033 Dolný Hričov (22.2. 2004) - hnaný podvozek s motorem
850.033 Dolný Hričov (22.2. 2004) - hnaný podvozek s motorem
850.033 Dolný Hričov (22.2. 2004) - přední rám
850.033 Dolný Hričov (22.2. 2004) - přední rám
850.033 Dolný Hričov (22.2. 2004) - čelní označení mororového vozu
850.033 Dolný Hričov (22.2. 2004) - čelní označení mororového vozu
850.004 Dolný Hričov (22.2. 2004) - torzo druhého zlikvidovaného motorového vůzu
850.004 Dolný Hričov (22.2. 2004) - torzo druhého zlikvidovaného motorového vůzu
850.004 Dolný Hričov (22.2. 2004) - již jen beztvará hromada motorového vozu
850.004 Dolný Hričov (22.2. 2004) - již jen beztvará hromada motorového vozu
850.004 Dolný Hričov (22.2. 2004) - hnaný podvozek s motorem druhého zlikvidovaného vozu
850.004 Dolný Hričov (22.2. 2004) - hnaný podvozek s motorem druhého zlikvidovaného vozu
850.036 Dolný Hričov (22.2. 2004) - společně s 830.220 a 830.156
850.036 Dolný Hričov (22.2. 2004) - společně s 830.220 a 830.156
830.193 Vrútky (22.2. 2004) - odstrojený motorový vůz již na přepravních podvozcích
830.193 Vrútky (22.2. 2004) - odstrojený motorový vůz již na přepravních podvozcích
Poslat odkaz na e-mail Vytisknout stránku
Další testy Belgičanky První z dvanácti původně belgických lokomotiv řady 12 (nově 365) je už k vidění v běžném provozu... více ...
Bobina ve službách RegioJetu Na dva dny byla plánovaně nasazena do čela souprav RegioJetu legendární bobina 140.079... více ...
Žehlička v osobní dopravě Nedostatek provozních lokomotiv řady 163 způsobil mimořádné nasazení žehličky řady 111 do čela osobních vlaků... více ...
Odklony přes Hradec Králové Spadlá trolej na vjezdu do Pardubic ve směru od Kostěnic zcela ochromila dopravu na koridorové trati... více ...
Aktuality a články