Konec řady 830 a 850 na Slovensku

Letos je tomu již 10 let, co byl na Slovensku ukončen provoz čtyřnápravových motorových vozů. Pověstný hřebík do rakve jim zasadilo rušení regionálních tratí v roce 2003, kdy jich z železniční mapy zmizelo hned 24 v celkové délce 700 km. Sice se na polovině z nich podařilo následující rok postupně provoz opět obnovit, ale to už návratu velkým motorákům nepomohlo a docházelo k jejich hromadnému rušení. 
 
Hned několik jich bylo fyzicky zlikvidováno na odstavných kolejích v železniční stanici Dolný Hričov ležící mezi Púchovem a Žilinou, kam byly svezeny z celého Slovenska. Následující série fotografií byla pořízena v únoru roku 2004 a zachytily stroje:
 
830.156 depo Žilina
830.161 depo Žilina
830.220 depo Žilina
830.228 depo Trenčianská Teplá
850.004 depo Trenčianská Teplá
850.033 depo Košice
850.036 depo Trenčianská Teplá
 
Poslední fotografie je z depa Vrútky, kde byl zachycen stroj 830.193 depa Čadca.
 
830.156 Dolný Hričov (22.2. 2004) - společně s 830.220 a 850.036
830.156 Dolný Hričov (22.2. 2004) - společně s 830.220 a 850.036
830.156 Dolný Hričov (22.2. 2004) - společně s 830.220 a 850.036
830.156 Dolný Hričov (22.2. 2004) - společně s 830.220 a 850.036
830.228 Dolný Hričov (22.2. 2004) - společně s 830.161
830.228 Dolný Hričov (22.2. 2004) - společně s 830.161
830.161 Dolný Hričov (22.2. 2004) - v popředí již jen torzo 850.033
830.161 Dolný Hričov (22.2. 2004) - v popředí již jen torzo 850.033
830.161 Dolný Hričov (22.2. 2004) - vpravo již jen torzo 850.033
830.161 Dolný Hričov (22.2. 2004) - vpravo již jen torzo 850.033
 850.033 Dolný Hričov (22.2. 2004) - nehnaný podvozek
850.033 Dolný Hričov (22.2. 2004) - nehnaný podvozek
850.033 Dolný Hričov (22.2. 2004) - hnaný podvozek s motorem
850.033 Dolný Hričov (22.2. 2004) - hnaný podvozek s motorem
850.033 Dolný Hričov (22.2. 2004) - přední rám
850.033 Dolný Hričov (22.2. 2004) - přední rám
850.033 Dolný Hričov (22.2. 2004) - čelní označení mororového vozu
850.033 Dolný Hričov (22.2. 2004) - čelní označení mororového vozu
850.004 Dolný Hričov (22.2. 2004) - torzo druhého zlikvidovaného motorového vůzu
850.004 Dolný Hričov (22.2. 2004) - torzo druhého zlikvidovaného motorového vůzu
850.004 Dolný Hričov (22.2. 2004) - již jen beztvará hromada motorového vozu
850.004 Dolný Hričov (22.2. 2004) - již jen beztvará hromada motorového vozu
850.004 Dolný Hričov (22.2. 2004) - hnaný podvozek s motorem druhého zlikvidovaného vozu
850.004 Dolný Hričov (22.2. 2004) - hnaný podvozek s motorem druhého zlikvidovaného vozu
850.036 Dolný Hričov (22.2. 2004) - společně s 830.220 a 830.156
850.036 Dolný Hričov (22.2. 2004) - společně s 830.220 a 830.156
830.193 Vrútky (22.2. 2004) - odstrojený motorový vůz již na přepravních podvozcích
830.193 Vrútky (22.2. 2004) - odstrojený motorový vůz již na přepravních podvozcích
Poslat odkaz na e-mail Vytisknout stránku
Budapest, Istvántelek Rozpadlá hala a uvnitř opuštěné parní lokomotivy a vozy, takto to vypadá v budapešťském depu Istvántelek... více ...
Galanta V letních měsících se do žst. Galanta začaly navážet lokomotivy, se kterými dopravce ZSSK Cargo Slovakia dál nepočítal... více ...
Stadler EC250 in Velim Erste EC250/Giruno ist in Tschechien... více ...
Facelift 754.050 Na konci roku to bude 10 let, kdy opustil brejlovec 754.050 železniční opravny v České Třebové v netradičním oranžovém nátěru... více ...
Aktuality a články