Do Letohradu už bez Brejlovců

754.061 Potštejn (9.6. 2021)
Od červnové změny jízdního řádu již nebude mít Letohrad přímé spojení s hlavním městem, s tím také (12/13.6. 2021) končí dlouholeté nasazení motorových lokomotiv řady 754 (750) na rameni HK - Letohrad. Od roku 2010 byl provoz přímých vlaků z Letohradu do Prahy a zpět zregulován na jeden pár vlaků (aktuální označení R936/R937 Hradečan).
 
Nově bude tento spoj zkrácen a to na trasu Praha – Hradec Králové a zpět, cestující směřující dál ve směru na Letohrad budou nuceni přestoupit v Hradci Králové na navazující spěšný vlak. Tento spoj bude obsluhovat třívozová souprava složená z motorového vozu řady 854, vozu vloženého a řídícího.
 
Následující snímky dokumentují Brejlovce na rameni HK - Letohrad (Lichkov, Miedzylesie) za posledních 25 let (seřazeno dle data pořízení snímku):
754.078 Týniště (23.8. 1996)
754.078 Týniště (23.8. 1996)
754.068 Týniště (20.4. 1996) - společně s 750.333
754.068 Týniště (20.4. 1996) - společně s 750.333
754.078 Dolní Lipka (16.9. 1997)
754.078 Dolní Lipka (16.9. 1997)
754.030 Lichkov (13.4. 2007)
754.030 Lichkov (13.4. 2007)
754.051 Lichkov (13.4. 2007)
754.051 Lichkov (13.4. 2007)
754.051 Lichkov (13.4. 2007)
754.051 Lichkov (13.4. 2007)
754.051 Lichkov (13.4. 2007)
754.051 Lichkov (13.4. 2007)
754.051 Mladkov (13.4. 2007)
754.051 Mladkov (13.4. 2007)
754.051 Lichkov (17.4. 2007)
754.051 Lichkov (17.4. 2007)
754.051 Potštejn (21.4. 2007)
754.051 Potštejn (21.4. 2007)
754.051 Potštejn (21.4. 2007)
754.051 Potštejn (21.4. 2007)
754.061 a 749.008 Hradec Králové (20.7. 2007)
754.061 a 749.008 Hradec Králové (20.7. 2007)
754.048 Blešno (31.3. 2008)
754.048 Blešno (31.3. 2008)
754.078 Potštejn (27.4. 2008)
754.078 Potštejn (27.4. 2008)
754.051 Blešno (2.5. 2008)
754.051 Blešno (2.5. 2008)
754.050 Blešno (12.5. 2008)
754.050 Blešno (12.5. 2008)
754.050 Čestice (12.5. 2008)
754.050 Čestice (12.5. 2008)
754.050 Potštejn (26.5. 2008)
754.050 Potštejn (26.5. 2008)
754.048 Potštejn (28.9. 2008)
754.048 Potštejn (28.9. 2008)
754.051 Blešno (27.4. 2009)
754.051 Blešno (27.4. 2009)
754.078 Blešno (25.4. 2009)
754.078 Blešno (25.4. 2009)
754.078 Blešno (3.10. 2009)
754.078 Blešno (3.10. 2009)
754.012 Hradec Králové (10.8. 2012)
754.012 Hradec Králové (10.8. 2012)
754.061 Potštejn (9.6. 2021)
754.061 Potštejn (9.6. 2021)
Letohradské rychlíky netahaly jen lokomotivy řady 754, ale i 750: 
750.333 Týniště nad Orlicí (7.6. 1996) - společně s 754.078
750.333 Týniště nad Orlicí (7.6. 1996) - společně s 754.078
750.371 Letohrad (23.2. 1997) - společně s 111.030
750.371 Letohrad (23.2. 1997) - společně s 111.030
750.044 Potštejn (2.3. 1997)
750.044 Potštejn (2.3. 1997)
750.346 HK Slezské Předměstí (15.2. 1999)
750.346 HK Slezské Předměstí (15.2. 1999)
750.333 Potštejn (20.8. 2005)
750.333 Potštejn (20.8. 2005)
750.259 Lípa nad Orlicí - Čestice (15.4. 2006)
750.259 Lípa nad Orlicí - Čestice (15.4. 2006)
750.121 Lichkov (23.4. 2007)
750.121 Lichkov (23.4. 2007)
750.121 Blešno (3.10. 2009)
750.121 Blešno (3.10. 2009)
750.160 Blešno (11.5. 2008)
750.160 Blešno (11.5. 2008)
750.285 Blešno (7.5. 2008)
750.285 Blešno (7.5. 2008)
750.285 Blešno (8.5. 2008)
750.285 Blešno (8.5. 2008)
750.285 Blešno (11.5. 2008)
750.285 Blešno (11.5. 2008)
750.285 Blešno (14.5. 2008)
750.285 Blešno (14.5. 2008)
750.285 + 749.011 HK Slezské Předměstí (12.7. 2008)
750.285 + 749.011 HK Slezské Předměstí (12.7. 2008)
750.346 + 754.061 Blešno (31.8. 2008)
750.346 + 754.061 Blešno (31.8. 2008)
750.346 Blešno (4.10. 2008)
750.346 Blešno (4.10. 2008)
750.285 Blešno (6.1. 2009)
750.285 Blešno (6.1. 2009)
750.346 Blešno (8.1. 2009)
750.346 Blešno (8.1. 2009)
750.346 Lípa nad Orlicí (8.1. 2009)
750.346 Lípa nad Orlicí (8.1. 2009)
750.162 Blešno (22.4. 2009)
750.162 Blešno (22.4. 2009)
750.285 Blešno (27.4. 2009)
750.285 Blešno (27.4. 2009)
750.285 Blešno (3.10. 2009)
750.285 Blešno (3.10. 2009)
750.285 Lípa nad Orlicí (4.10. 2009)
750.285 Lípa nad Orlicí (4.10. 2009)
750.346 HK Slezské Předměstí (3.10. 2009)
750.346 HK Slezské Předměstí (3.10. 2009)
750.346 Potštejn (5.10. 2009)
750.346 Potštejn (5.10. 2009)
Samostatnou kapitolou je pak nasazování "Zamračených" řady 749:
749.011 Lichkov (2.12. 2001)
749.011 Lichkov (2.12. 2001)
749.019 Týniště (1.5. 2004)
749.019 Týniště (1.5. 2004)
749.008 Potštejn (20.8. 2005)
749.008 Potštejn (20.8. 2005)
749.253 Týniště (9.10. 2005)
749.253 Týniště (9.10. 2005)
749.260 Verměřovice (29.10. 2005)
749.260 Verměřovice (29.10. 2005)
749.008 Lípa nad Orlicí (28.1. 2006)
749.008 Lípa nad Orlicí (28.1. 2006)
749.254 Lípa nad Orlicí (29.1. 2006)
749.254 Lípa nad Orlicí (29.1. 2006)
749.260 Lípa nad Orlicí (19.2. 2006)
749.260 Lípa nad Orlicí (19.2. 2006)
749.008 Lípa nad Orlicí (25.2. 2006)
749.008 Lípa nad Orlicí (25.2. 2006)
749.260 Verměřovice (23.7. 2006)
749.260 Verměřovice (23.7. 2006)
Třícestná výhybka - Skovice Jedna z možností, jak zkrátit zhlaví a prodloužit užitnou délku kolejí, bylo v minulosti použití výhybkové konstrukce, která umožnila odbočení hned do dvou dalších směrů ... více ...
Cesta do Ústí u Vsetína Jako kluk jsem často trávil své prázdniny na Valašsku v Ústí u Vsetína ... více ...
Uzel Pardubice, 1. část V loni zahájená modernizace železničního uzlu Pardubice se letos rozběhla na plné obrátky ... více ...
754.048 již v novém kabátu Dnes (14.6. 2021) se z opravy v České Třebové vracela do Trutnova lokomotiva 754.048 ... více ...
Aktuality a články