Budapest, Istvántelek

Rozpadající se hala a uvnitř opuštěné parní lokomotivy a vozy, které na tom nejsou o nic lépe, to je budapešťské depo Istvántelek, tedy alespoň jeho jedna část. Tady už mnoho let čekají na svou druhou šanci stroje, které před mnoha lety brázdily koleje nejen v Maďarsku. Některé se toho možná už ani nedočkají, protože jejich deponování v hale, která je neochrání před povětrnostními vlivy, jen urychluje jejich konec. 
301.006 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
301.006 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
301.006 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
301.006 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
301.006 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
301.006 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
301.006 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
301.006 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
301.006 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
301.006 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
301.006 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017) - jedna z hnacích náprav
301.006 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017) - jedna z hnacích náprav
301.006 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017) - tendr
301.006 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017) - tendr
V hale se nacházejí hned dvě lokomotivy řady 326 MÁV a to 326.160 a 267. U nás tyto lokomotivy jezdily pod označením 324.3 ČSD. Pocházejí z období okolo roku 1908 a byly vyrobeny ve Vídni.
326.160 Budapest (31.8. 2017)
326.160 Budapest (31.8. 2017)
326.160 Budapest (31.8. 2017)
326.160 Budapest (31.8. 2017)
326.267 Budapest, Istvántelek
326.267 Budapest, Istvántelek
326.267 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
326.267 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
Na další koleji se nacházejí hned 3 velké lokomotivy za sebou, jedná se o stroje 324.1527, 424.005, tendry a 424.053. Další lokomotivy řady 424 MÁV se nacházejí mimo halu (viz. na konci článku).
324.1527 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
324.1527 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
324.1527 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
324.1527 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
324.1527 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
324.1527 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
424.005 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
424.005 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
424.005 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
424.005 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
424.005 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
424.005 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
424.005 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
424.005 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
424.005 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
424.005 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
424.005 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
424.005 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
424.053 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
424.053 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
424.053 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
424.053 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
424.053 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
424.053 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
424.053 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
424.053 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
424.053 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017) - tendr
424.053 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017) - tendr
Budapest, Istvántelek (31.8. 2017) - tendr
Budapest, Istvántelek (31.8. 2017) - tendr
424.053 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
424.053 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
424.053 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
424.053 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
Kromě parních lokomotiv jsou v hale deponovány osobní i nákladní vozy. Současně jsou zde i vozy motorové, jeden dokonce původem z Československa, kterého sem zavál tok dějin. Jedná se o vůz s označením M221.001. Mimo halu se nachází v žalostném stavu další náš motorák a to "věžák" M 130.323, který sem byl zavlečen na konci války.
M221.001 ČSD, Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
M221.001 ČSD, Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
Budapest, Istvántelek (31.8. 2017) - tříosý nákladní vůz
Budapest, Istvántelek (31.8. 2017) - tříosý nákladní vůz
Budapest, Istvántelek (31.8. 2017) - podvozek nákladního vozu
Budapest, Istvántelek (31.8. 2017) - podvozek nákladního vozu
Budapest, Istvántelek (31.8. 2017) - v hale
Budapest, Istvántelek (31.8. 2017) - v hale
V areálu depa se nachází na podstavci další "velká" lokomotiva, která je "uklizená" tak trochu v koutě. Na první pohled téměř komplení stroj, který je ale zcela vystaven povětrnostním vlivů.
424.284 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
424.284 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
424.284 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
424.284 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
424.284 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
424.284 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
Nedaleko od podstavce s lokomotivou 424.284 se nachází další stroj stejné řady, tentokrát jde o lokomotivu 424.262. 
 
424.262 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
424.262 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
424.262 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
424.262 Budapest, Istvántelek (31.8. 2017)
X’Trapolis Cityduplex (VUZ Velim, CZ) One of the first X’Trapolis Cityduplex EMUs is present at the Velim test circuit now... více ...
Nové vozy pro ČD ve Velimi První osobní vůz vyráběný konsorciem Siemens Mobility a Škoda Transportation určený pro České dráhy se nyní podrobuje testům na zkušebním okruhu ... více ...
Aventra for West Midlands Railway (Velim) Test Centre VUZ Velim (Czech Republic) více ...
Stadler FLIRT EMU for SŽ (Velim) One of the types of vehicles currently on test at the VUZ test centre Velim is the new FLIRT EMU for Slovenian Railways...

více ...
Aktuality a články