70 let trolejbusů v HK
Dopravní podnik města Hradce Králové si letos opět připomíná výročí, kdy byla ve východočeské metropoli zavedena trolejbusová doprava. Stalo se tak před 70 lety, kdy začaly na lince z Hlavního nádraží na Nový Hradec Králové pravidelně jezdit trolejbusy. Tak jako před pěti lety, kdy byly na linkách k vidění historické trolejbusy, bylo tomu tak i letos. Ač se jednalo o výročí trolejbusů, k vidění byly i historické autobusy. Až na jednu výjimku se ale jednalo o vozidla zapůjčená, protože DP HK při obměně svého vozové parku v minulosti buď vše prodal a nebo sešrotoval.
![V devadesátých letech nejběžnější trolejbus v HK (typ Tr14), tento konkrétní jezdil mnoho let v HK pod evidenčním číslem 29, zde zachycený na Moravském mostě u zastávky Zimní stadion. V roce 2001 byl odprodán do DP města Pardubic, kde je veden jako historické vozidlo. V devadesátých letech nejběžnější trolejbus v HK (typ Tr14), tento konkrétní jezdil mnoho let v HK pod evidenčním číslem 29, zde zachycený na Moravském mostě u zastávky Zimní stadion. V roce 2001 byl odprodán do DP města Pardubic, kde je veden jako historické vozidlo.](files/05_70_let_trolejbusu/70-let-trolejbusu-v-hk-3658z.jpg)
V devadesátých letech nejběžnější trolejbus v HK (typ Tr14), tento konkrétní jezdil mnoho let v HK pod evidenčním číslem 29, zde zachycený na Moravském mostě u zastávky Zimní stadion. V roce 2001 byl odprodán do DP města Pardubic, kde je veden jako historické vozidlo.
![Na zastávce Hotel Garni (18.5. 2019) Na zastávce Hotel Garni (18.5. 2019)](files/05_70_let_trolejbusu/70-let-trolejbusu-v-hk-3746z.jpg)
Na zastávce Hotel Garni (18.5. 2019)
![Léta osmdesátá reprezentoval trolejbus 9Tr, tehdy tento typ zajišťoval veškerou trolejbusovou dopravu ve městě. Léta osmdesátá reprezentoval trolejbus 9Tr, tehdy tento typ zajišťoval veškerou trolejbusovou dopravu ve městě.](files/05_70_let_trolejbusu/70-let-trolejbusu-v-hk-3538z.jpg)
Léta osmdesátá reprezentoval trolejbus 9Tr, tehdy tento typ zajišťoval veškerou trolejbusovou dopravu ve městě.
![Majitelem trolejbusu je Pardubický spolek historie železniční dopravy (zde zachycený na Tyršově mostě v HK) Majitelem trolejbusu je Pardubický spolek historie železniční dopravy (zde zachycený na Tyršově mostě v HK)](files/05_70_let_trolejbusu/70-let-trolejbusu-v-hk-3775z.jpg)
Majitelem trolejbusu je Pardubický spolek historie železniční dopravy (zde zachycený na Tyršově mostě v HK)
![Přelom šedesátých a sedmdesátých let zajišťoval v HK trolejbus typu Škoda 8Tr9, majitelem tohoto historického je DPmP, trolejbus byl vyroben v roce 1960 v Plzni Přelom šedesátých a sedmdesátých let zajišťoval v HK trolejbus typu Škoda 8Tr9, majitelem tohoto historického je DPmP, trolejbus byl vyroben v roce 1960 v Plzni](files/05_70_let_trolejbusu/70-let-trolejbusu-v-hk-3691z.jpg)
Přelom šedesátých a sedmdesátých let zajišťoval v HK trolejbus typu Škoda 8Tr9, majitelem tohoto historického je DPmP, trolejbus byl vyroben v roce 1960 v Plzni
![Trolejbus 8Tr9, zde zachycen na ulici Československé armády u budovy krajského soudu Trolejbus 8Tr9, zde zachycen na ulici Československé armády u budovy krajského soudu](files/05_70_let_trolejbusu/70-let-trolejbusu-v-hk-3527z.jpg)
Trolejbus 8Tr9, zde zachycen na ulici Československé armády u budovy krajského soudu
![Spíše jako atrakce než vzpomínka na provoz trolejbusů v HK působil při oslavách Typ Škoda - Sanos 200Tr, který zde nikdy nejezdil. Spíše jako atrakce než vzpomínka na provoz trolejbusů v HK působil při oslavách Typ Škoda - Sanos 200Tr, který zde nikdy nejezdil.](files/05_70_let_trolejbusu/70-let-trolejbusu-v-hk-3569z.jpg)
Spíše jako atrakce než vzpomínka na provoz trolejbusů v HK působil při oslavách Typ Škoda - Sanos 200Tr, který zde nikdy nejezdil.
![Tento konkrétní byl v provozu od roku 1987 až do roku 2000 u DP Gottwaldov (Zlín), v roce 2003 byl odkoupen PSHŽD a nyní slouží jako provozní historické vozidlo, zde na Tyršově mostě v HK Tento konkrétní byl v provozu od roku 1987 až do roku 2000 u DP Gottwaldov (Zlín), v roce 2003 byl odkoupen PSHŽD a nyní slouží jako provozní historické vozidlo, zde na Tyršově mostě v HK](files/05_70_let_trolejbusu/70-let-trolejbusu-v-hk-3766z.jpg)
Tento konkrétní byl v provozu od roku 1987 až do roku 2000 u DP Gottwaldov (Zlín), v roce 2003 byl odkoupen PSHŽD a nyní slouží jako provozní historické vozidlo, zde na Tyršově mostě v HK
![První oficiální jízda z Terminálu HD směr konečná Pod Strání První oficiální jízda z Terminálu HD směr konečná Pod Strání](files/05_70_let_trolejbusu/70-let-trolejbusu-v-hk-3514z.jpg)
První oficiální jízda z Terminálu HD směr konečná Pod Strání
![Trolejbus vyrobila Škoda Ostrov nad Ohří a FAS Skopje v roce 1987, zde na Brněnské ve směru na konečnou (Pod Strání) Trolejbus vyrobila Škoda Ostrov nad Ohří a FAS Skopje v roce 1987, zde na Brněnské ve směru na konečnou (Pod Strání)](files/05_70_let_trolejbusu/70-let-trolejbusu-v-hk-3750z.jpg)
Trolejbus vyrobila Škoda Ostrov nad Ohří a FAS Skopje v roce 1987, zde na Brněnské ve směru na konečnou (Pod Strání)
![Kromě trolejbusů se oslav účastnily i historické autobusy, zde na snímku dobový luxusní zájezdový autobus Škoda 706 RTO LUX na Moravském mostě Kromě trolejbusů se oslav účastnily i historické autobusy, zde na snímku dobový luxusní zájezdový autobus Škoda 706 RTO LUX na Moravském mostě](files/05_70_let_trolejbusu/70-let-trolejbusu-v-hk-3590z.jpg)
Kromě trolejbusů se oslav účastnily i historické autobusy, zde na snímku dobový luxusní zájezdový autobus Škoda 706 RTO LUX na Moravském mostě
![Autobus Škoda 706 RTO LUX při jedné ze zpátečních cest na Terminál HD v obležení současných kloubových trolejbusů SOR Autobus Škoda 706 RTO LUX při jedné ze zpátečních cest na Terminál HD v obležení současných kloubových trolejbusů SOR](files/05_70_let_trolejbusu/70-let-trolejbusu-v-hk-3615z.jpg)
Autobus Škoda 706 RTO LUX při jedné ze zpátečních cest na Terminál HD v obležení současných kloubových trolejbusů SOR
![Škoda 706 RTO LUX u krajského soudu Škoda 706 RTO LUX u krajského soudu](files/05_70_let_trolejbusu/70-let-trolejbusu-v-hk-3551z.jpg)
Škoda 706 RTO LUX u krajského soudu
![Autobus Škoda 706 RTO MTZ číslo 28 zapůjčený z Pardubic Autobus Škoda 706 RTO MTZ číslo 28 zapůjčený z Pardubic](files/05_70_let_trolejbusu/70-let-trolejbusu-v-hk-3523z.jpg)
Autobus Škoda 706 RTO MTZ číslo 28 zapůjčený z Pardubic
![Autobus Škoda 706 RTO byl vyroben v roce 1971 (vlastník ČSAP s.r.o. Nymburk) Autobus Škoda 706 RTO byl vyroben v roce 1971 (vlastník ČSAP s.r.o. Nymburk)](files/05_70_let_trolejbusu/70-let-trolejbusu-v-hk-3734z.jpg)
Autobus Škoda 706 RTO byl vyroben v roce 1971 (vlastník ČSAP s.r.o. Nymburk)
![Jediným zástupcem DP města HK byl autobus Karosa B732 s mechanickou převodovkou, který dosloužil v HK v roce 2010 Jediným zástupcem DP města HK byl autobus Karosa B732 s mechanickou převodovkou, který dosloužil v HK v roce 2010](files/05_70_let_trolejbusu/70-let-trolejbusu-v-hk-3505z.jpg)
Jediným zástupcem DP města HK byl autobus Karosa B732 s mechanickou převodovkou, který dosloužil v HK v roce 2010
![Dalo by se říct, setkání čistokrevných vozidel DP Hradec Králové, trolejbus má však již nový domov v Pardubicích Dalo by se říct, setkání čistokrevných vozidel DP Hradec Králové, trolejbus má však již nový domov v Pardubicích](files/05_70_let_trolejbusu/70-let-trolejbusu-v-hk-3705z.jpg)
Dalo by se říct, setkání čistokrevných vozidel DP Hradec Králové, trolejbus má však již nový domov v Pardubicích
![Provoz historických trolejbusů a autobusů v HK oživil i průjezd historického auta Provoz historických trolejbusů a autobusů v HK oživil i průjezd historického auta](files/05_70_let_trolejbusu/70-let-trolejbusu-v-hk-3503z.jpg)
Provoz historických trolejbusů a autobusů v HK oživil i průjezd historického auta