Jaro v Podkrkonoší

Železniční trať Jaroměř - Trutnov se stala vyhledávaným cílem železničních fotografů především od doby, kdy byly na rychlíkové spoje z Hradce Králové do Trutnova a zpět nasazeny lokomotivy řady 754 , resp. 750. Donedávna byly na této fotogenické trati k vidění ještě i mechanická návěstidla a to v ŽST Červený Kostelec, ta ovšem nahradila návěstidla světelná v roce 2012. Současně s touto změnou, došlo postupně i ke změnám v dislokacích "brejlovců". Místo vyhledávaných barevných lokomotiv řady 754 přišly do depa Trutnov modernizované lokomotivy 750.7 v novém, ne příliš populárním barevném schématu. Těmito změnami sice částečně utrpěla popularita této trati mezi železničními fotografy, ale možnost zachytit zajímavá vozidla a soupravy na atraktivních místech zde stále je.
 
Občasným zpestřením pravidelného provozu je návoz uhlí do elektrárny v Trutnově, který se většinou odehrává v nočních hodinách. Mnohdy se však z nejrůznějších příčin stane, že se uhelné vlaky do Trutnova vyskytnou na trati i za denního světla... Někdy do provozu rychlíků zasáhnou i barevné lokomotivy řady 750. Více z provozu na trati Jaroměř-Trutnov z poloviny května letošního roku je zachyceno v následující fotogalerii:
753.725 Červený Kostelec (15.5. 2013)
Návrat první části prázdné soupravy na ostravsko z trutnovské elektrárny s lokomotivou 753.725 v Červeném Kostelci (15.5. 2013)
753.723 Starkoč-Česká Skalice (16.5. 2013) - společně s 753.724
Návrat druhé části prázdných vozů z trutnovské elektrárny zachycený v úseku Starkoč-Česká Skalice v režii AWT s lokomotivami 753.723 a 753.724 (16.5. 2013)
742.176 Suchovršice (17.5. 2013) - společně s 742.271
Ve všední dny lze spatřit zpravidla okolo 9:30 manipulační vlak z Trutnova do Jaroměře. Zde je vlak v čele s lokomotivami 742.176 a 742.271 zachycen mezi zastávkou Suchovršice a Velké Svatoňovice (17.5. 2013).
742.271 Suchovršice (15.5. 2013) - společně s 742.176
Zatímco jeden den (15.5. 2013) je "manipulák" při odpoledním návratu do Trutnova tvořen hned několika vozy, druhý den se z Jaroměře vracely "domů" jen samotné lokomotivy.
750.703 Suchovršice (17.5. 2013)
Jarní příroda mezi zastávkami Velké Svatoňovice a Suchovršice s lokomotivou 750.703 (17.5. 2013).
750.714 Suchovršice (16.5. 2013)
Ranní R 848 v Suchovršicích s lokomotivou 750.714, která je jako jedniná z depa Trutnov opatřena poslední verzí nového nátěru ČD (16.5. 2013).
754.048 Suchovršice (17.5. 2013) - Sp 1787, společně s 854.205
Další z nepravidelností je nasazení lokomotivy 754.048 na Sp 1787 dne 17.5. 2013. Lokomotiva bude následně použita pro podvečerní posilový R 994 z HK.
750.346 Suchovršice (15.5. 2013)
Občas zaskočí staré dobré barevné 750tky, tentokrát 750.346 na R 850 (15.5. 2013).
Konec mechaniky v Novém Bydžově V úterý 23.4. 2024 bylo demontováno poslední mechanické návěstidlo v ŽST Nový Bydžov ... více ...
Nový most přes Labe - 2.část Dne 13.12. 2023 proběhla statická zatěžovací zkouška nového dvoukolejného mostu přes Labe... více ...
Rekonstrukce ŽST Vsetín - 3.část Stavební práce ve stanici stále probíhají v liché skupině kolejí ... více ...
Stadler KISS pro ZSSK První ze čtyř šestivozových elektrických jednotek pro ZSSK se momentálně nachází na zkušebním okruhu VUZ Velim ... více ...
Aktuality a články