Jaro v Podkrkonoší

Železniční trať Jaroměř - Trutnov se stala vyhledávaným cílem železničních fotografů především od doby, kdy byly na rychlíkové spoje z Hradce Králové do Trutnova a zpět nasazeny lokomotivy řady 754 , resp. 750. Donedávna byly na této fotogenické trati k vidění ještě i mechanická návěstidla a to v ŽST Červený Kostelec, ta ovšem nahradila návěstidla světelná v roce 2012. Současně s touto změnou, došlo postupně i ke změnám v dislokacích "brejlovců". Místo vyhledávaných barevných lokomotiv řady 754 přišly do depa Trutnov modernizované lokomotivy 750.7 v novém, ne příliš populárním barevném schématu. Těmito změnami sice částečně utrpěla popularita této trati mezi železničními fotografy, ale možnost zachytit zajímavá vozidla a soupravy na atraktivních místech zde stále je.
 
Občasným zpestřením pravidelného provozu je návoz uhlí do elektrárny v Trutnově, který se většinou odehrává v nočních hodinách. Mnohdy se však z nejrůznějších příčin stane, že se uhelné vlaky do Trutnova vyskytnou na trati i za denního světla... Někdy do provozu rychlíků zasáhnou i barevné lokomotivy řady 750. Více z provozu na trati Jaroměř-Trutnov z poloviny května letošního roku je zachyceno v následující fotogalerii:
753.725 Červený Kostelec (15.5. 2013)
Návrat první části prázdné soupravy na ostravsko z trutnovské elektrárny s lokomotivou 753.725 v Červeném Kostelci (15.5. 2013)
753.723 Starkoč-Česká Skalice (16.5. 2013) - společně s 753.724
Návrat druhé části prázdných vozů z trutnovské elektrárny zachycený v úseku Starkoč-Česká Skalice v režii AWT s lokomotivami 753.723 a 753.724 (16.5. 2013)
742.176 Suchovršice (17.5. 2013) - společně s 742.271
Ve všední dny lze spatřit zpravidla okolo 9:30 manipulační vlak z Trutnova do Jaroměře. Zde je vlak v čele s lokomotivami 742.176 a 742.271 zachycen mezi zastávkou Suchovršice a Velké Svatoňovice (17.5. 2013).
742.271 Suchovršice (15.5. 2013) - společně s 742.176
Zatímco jeden den (15.5. 2013) je "manipulák" při odpoledním návratu do Trutnova tvořen hned několika vozy, druhý den se z Jaroměře vracely "domů" jen samotné lokomotivy.
750.703 Suchovršice (17.5. 2013)
Jarní příroda mezi zastávkami Velké Svatoňovice a Suchovršice s lokomotivou 750.703 (17.5. 2013).
750.714 Suchovršice (16.5. 2013)
Ranní R 848 v Suchovršicích s lokomotivou 750.714, která je jako jedniná z depa Trutnov opatřena poslední verzí nového nátěru ČD (16.5. 2013).
754.048 Suchovršice (17.5. 2013) - Sp 1787, společně s 854.205
Další z nepravidelností je nasazení lokomotivy 754.048 na Sp 1787 dne 17.5. 2013. Lokomotiva bude následně použita pro podvečerní posilový R 994 z HK.
750.346 Suchovršice (15.5. 2013)
Občas zaskočí staré dobré barevné 750tky, tentokrát 750.346 na R 850 (15.5. 2013).
X’Trapolis Cityduplex (VUZ Velim, CZ) One of the first X’Trapolis Cityduplex EMUs is present at the Velim test circuit now... více ...
Nové vozy pro ČD ve Velimi První osobní vůz vyráběný konsorciem Siemens Mobility a Škoda Transportation určený pro České dráhy se nyní podrobuje testům na zkušebním okruhu ... více ...
Aventra for West Midlands Railway (Velim) Test Centre VUZ Velim (Czech Republic) více ...
Stadler FLIRT EMU for SŽ (Velim) One of the types of vehicles currently on test at the VUZ test centre Velim is the new FLIRT EMU for Slovenian Railways...

více ...
Aktuality a články