Jaro v Podkrkonoší
Železniční trať Jaroměř - Trutnov se stala vyhledávaným cílem železničních fotografů především od doby, kdy byly na rychlíkové spoje z Hradce Králové do Trutnova a zpět nasazeny lokomotivy řady 754 , resp. 750. Donedávna byly na této fotogenické trati k vidění ještě i mechanická návěstidla a to v ŽST Červený Kostelec, ta ovšem nahradila návěstidla světelná v roce 2012. Současně s touto změnou, došlo postupně i ke změnám v dislokacích "brejlovců". Místo vyhledávaných barevných lokomotiv řady 754 přišly do depa Trutnov modernizované lokomotivy 750.7 v novém, ne příliš populárním barevném schématu. Těmito změnami sice částečně utrpěla popularita této trati mezi železničními fotografy, ale možnost zachytit zajímavá vozidla a soupravy na atraktivních místech zde stále je.
Občasným zpestřením pravidelného provozu je návoz uhlí do elektrárny v Trutnově, který se většinou odehrává v nočních hodinách. Mnohdy se však z nejrůznějších příčin stane, že se uhelné vlaky do Trutnova vyskytnou na trati i za denního světla... Někdy do provozu rychlíků zasáhnou i barevné lokomotivy řady 750. Více z provozu na trati Jaroměř-Trutnov z poloviny května letošního roku je zachyceno v následující fotogalerii:
![753.725 Červený Kostelec (15.5. 2013) 753.725 Červený Kostelec (15.5. 2013)](files/753-7/753.725-13-05-15-cerveny-kostelec.jpg)
Návrat první části prázdné soupravy na ostravsko z trutnovské elektrárny s lokomotivou 753.725 v Červeném Kostelci (15.5. 2013)
![753.723 Starkoč-Česká Skalice (16.5. 2013) - společně s 753.724 753.723 Starkoč-Česká Skalice (16.5. 2013) - společně s 753.724](files/753-7/753.723-13-05-16-starkoc-c-skalice-753-724.jpg)
Návrat druhé části prázdných vozů z trutnovské elektrárny zachycený v úseku Starkoč-Česká Skalice v režii AWT s lokomotivami 753.723 a 753.724 (16.5. 2013)
![742.176 Suchovršice (17.5. 2013) - společně s 742.271 742.176 Suchovršice (17.5. 2013) - společně s 742.271](files/742/742.176-13-05-17-suchovrsice-742.271.jpg)
Ve všední dny lze spatřit zpravidla okolo 9:30 manipulační vlak z Trutnova do Jaroměře. Zde je vlak v čele s lokomotivami 742.176 a 742.271 zachycen mezi zastávkou Suchovršice a Velké Svatoňovice (17.5. 2013).
![742.271 Suchovršice (15.5. 2013) - společně s 742.176 742.271 Suchovršice (15.5. 2013) - společně s 742.176](files/742/742.271-13-05-15-suchovrsice-742.176.jpg)
Zatímco jeden den (15.5. 2013) je "manipulák" při odpoledním návratu do Trutnova tvořen hned několika vozy, druhý den se z Jaroměře vracely "domů" jen samotné lokomotivy.
![750.703 Suchovršice (17.5. 2013) 750.703 Suchovršice (17.5. 2013)](files/750-7/750.703-13-05-17-suchovrsice.jpg)
Jarní příroda mezi zastávkami Velké Svatoňovice a Suchovršice s lokomotivou 750.703 (17.5. 2013).
![750.714 Suchovršice (16.5. 2013) 750.714 Suchovršice (16.5. 2013)](files/750-7/750.714-13-05-16-suchovrsice.jpg)
Ranní R 848 v Suchovršicích s lokomotivou 750.714, která je jako jedniná z depa Trutnov opatřena poslední verzí nového nátěru ČD (16.5. 2013).
![754.048 Suchovršice (17.5. 2013) - Sp 1787, společně s 854.205 754.048 Suchovršice (17.5. 2013) - Sp 1787, společně s 854.205](files/754/754.048-13-05-17-suchovrsice-854-205.jpg)
Další z nepravidelností je nasazení lokomotivy 754.048 na Sp 1787 dne 17.5. 2013. Lokomotiva bude následně použita pro podvečerní posilový R 994 z HK.
![750.346 Suchovršice (15.5. 2013) 750.346 Suchovršice (15.5. 2013)](files/750/750.346-13-05-15-suchovrsice.jpg)
Občas zaskočí staré dobré barevné 750tky, tentokrát 750.346 na R 850 (15.5. 2013).