Zvláštní vlak na Slovensko

Sváteční den 8.5. 2013, který letos vyšel na středu, vyrazil z Prahy na svou několikadenní cestu přes východní Čechy a severní Moravu zvláštní parní vlak vedený hned dvěmi parními lokomotivami. Vlak se na Slovensku účastníl víkendových oslav 165 let železnice na Slovensku. První den vezla vlak z Prahy do Šumperka přes Hradec Králové, Letohrad a Hanušovice rychlíková lokomotiva řady 475.179 společně s tendrovou lokomotivou 464.102.
475.179 Lípa nad Orlicí (8.5. 2013) - společně se 464.102
Za Týništěm, kde již trať nelemují podpěry trakčního vedení již nic nerušilo pohled na tyto elegantní stroje.
475.179 Potštejn (8.5. 2013) - společně se 464.102
Za stanicí Potštejn, kde se trat klikatí v údolí říčky Divoká Orlice, byla kratší zastávka pro možnost fotografování.
475.179 Bohousová (8.5. 2013) - společně se 464.102
V Bohousové, kde se trať v oblasti stejnojmenné zastávky na chvíli otevře ze sevření lesních porostů, bylo možné vyfotografovat rozjezd soupravy.
475.179 Lichkov (8.5. 2013) - společně se 464.102
Boční pohled prozradí, proč se lokomotivám řady 475.1 říkalo "šlechtičny". Jedinečné tvary umocněné průhledem mezi rámem a kotlem řadí tuto lokomotivu mezi ty nejkrásnější. Obdobtě tak tedrovou lokomotivu 464.1, která naopak působí velmi kompaktním dojmem.
475.179 Podlesí (8.5. 2013) - společně se 464.102
Další možnost vyfotografovat obě lokomotivy na trati byla mezi Červeným Potokem a Podlesím.
475.179 Hanušovice (8.5. 2013) - společně se 464.102
Po krátké zastávce v Hanušovicích vlak pokračuje hned dál směrem na Šumperk.
475.179 Bartoňov (8.5. 2013) - společně se 464.102
V podvečerním slunci se již vlak blíží k Šumperku, do cíle své celodenní cesty. Zde je zachycen za zastávkou Bartoňov.
Druhý den vystřídala tendrovou lokomotivu řady 464.1 další 475tka a to slovenská 475.196. Ve čtvrtek brzo ráno vyrazil vlak na svou dlouhou cestu na střední Slovensko do Vrútek. V následující fotogalerii je zachycena cesta ze Šumperka do polské železniční stanice Glucholazy.
475.196 Branná - Ostružna (9.5. 2013) - společně se 475.179
Mezi Brannou a Ostružnou trať opět vystoupí z lesních porostů a vytváří tak mezi kopci scenérie, kde je možné zachytit celý vlak.
475.196 Ramzová (9.5. 2013) - společně se 475.179
Za železniční stanicí Ostružná stoupá trať po úbočích jednotlivých kopců a tak o střídání jednotlivých oblouků není nouze.
475.196 Ramzová (9.5. 2013) - společně s 475.179
Další z oblouků před zastávkou Ramzová.
475.196 Horní Lipová (9.5. 2013) - společně s 479.179
Vysokým náspem trať překonává údolí v Horní Lipové.
475.196 Česká Ves - Podlesí (9.5. 2013) - společně s 479.179
V údolí říčky Bělá trať klesá po úbočí přilehlých svahů.
475.179 Głuchołazy (9.5. 2013) - společně s 475.196
Objíždění soupravy oběmi lokomotivami v polské železniční stanici Głuchołazy.
Konec mechaniky v Novém Bydžově V úterý 23.4. 2024 bylo demontováno poslední mechanické návěstidlo v ŽST Nový Bydžov ... více ...
Nový most přes Labe - 2.část Dne 13.12. 2023 proběhla statická zatěžovací zkouška nového dvoukolejného mostu přes Labe... více ...
Rekonstrukce ŽST Vsetín - 3.část Stavební práce ve stanici stále probíhají v liché skupině kolejí ... více ...
Stadler KISS pro ZSSK První ze čtyř šestivozových elektrických jednotek pro ZSSK se momentálně nachází na zkušebním okruhu VUZ Velim ... více ...
Aktuality a články