163.234 v novém kabátu

163.234 Třebechovice - Blešno (13.10. 2022)
Tento Peršing, známý spíše pod přezdívkou Hrášek (podle svého zeleného nátěru), se přes léto podroboval opravě, během které obdržel nový "retro" nátěr. V atypickém hráškovém nátěru lokomotiva jezdila od roku 2009 do letošního jara, v září pak byla poprvé nasazena do provozu. Od 7.10. je stroj v oběhu TS 171, tedy na trati mezi Chlumcem nad Cidlinou (Hradcem Králové) a Chocní. 
 
Nátěr vychází z odstínu tmavě zelené, který dostávaly lokomotivy řady 163 první série, je však doplněn červenými proužky, které na lokomotivě  dříve nikdy nebyly. Znak s "fousy" na čele pak vychází z "výzdoby", kterou měla na přelomu tisíciletí na čelech lokomotiva 163.016. Ostatní bílé doplňky na čele mají pravděpodobně evokovat "zdobnost", která se na lokomotivy během provozu zásahy různých "pseudo" umělců z řad železničářů objevovala. 
163.234 Blešno - HK Slezské Předměstí (7.10. 2022)
163.234 Blešno - HK Slezské Předměstí (7.10. 2022)
163.234 Lhota pod Libčany (8.10. 2022)
163.234 Lhota pod Libčany (8.10. 2022)
163.234 Chlumec nad Cidlinou (10.10. 2022)
163.234 Chlumec nad Cidlinou (10.10. 2022)
163.234 Chlumec nad Cidlinou (10.10. 2022)
163.234 Chlumec nad Cidlinou (10.10. 2022)
163.234 Chlumec nad Cidlinou (10.10. 2022)
163.234 Káranice - Nové Město nad Cidlinou (10.10. 2022)
163.234 Káranice - Nové Město nad Cidlinou (10.10. 2022)
163.234 Blešno (11.10. 2022)
163.234 Blešno (11.10. 2022)
163.234 Praskačka - Hradec Králové (12.10. 2022)
163.234 Praskačka - Hradec Králové (12.10. 2022)
163.234 HK Slezské Předměstí - Blešno (13.10. 2022)
163.234 HK Slezské Předměstí - Blešno (13.10. 2022)
163.234 Třebechovice (13.10. 2022)
163.234 Třebechovice (13.10. 2022)
163.234 Blešno - HK Slezské Předměstí (13.10. 2022)
163.234 Blešno - HK Slezské Předměstí (13.10. 2022)
162.034 Brandýs nad Orlicí (8.11. 2003)
Lokomotiva 163.234 vyjela z bran Škody Plzeň v roce 1991 pod označením 162.034 v zeleno-žlutém nátěru (viz, foto vlevo). Proti řadě 163 měly tyto stroje jiný převod a tedy vyšší rychlost (V= 140 km/h). V 90. letech byly u lokomotivy vyměněny podvozky s lokomotivou řady 363. Řešil se tak nedostatek dvousystémových lokomotiv pro rychlost 140 km/h. Peršing tak získal "pomalejší" podvozky s převodovým poměrem pro rychlost 120 km/h a proto byla lokomotiva přeznačena na řadu 163.2. 
 
 
Následující snímky zachycují lokomotivu v období let 2009 - 2022, kdy obdržela atypický zeleno-krémový nátěr, podle kterého se ji také říkalo Hrášek. Fotogalerie je seřazena dle data:
163.234 Ústí nad Orlicí (27.8. 2015)
163.234 Ústí nad Orlicí (27.8. 2015)
163.234 Blešno (20.4. 2016)
163.234 Blešno (20.4. 2016)
163.234 Blešno (31.3. 2017)
163.234 Blešno (31.3. 2017)
163.234 Poděbrady (23.4. 2017)
163.234 Poděbrady (23.4. 2017)
163.234 Kratonohy (18.10. 2018)
163.234 Kratonohy (18.10. 2018)
Praha-Vysočany, 2.část Po roce se opět podíváme, jak postoupila rekonstrukce žst. Praha-Vysočany... více ...
Praha-Rajská zahrada, 1.část V rámci modernizace trati v úseku Mstětice - Praha-Vysočany probíhá výstavba zcela nová zastávky Praha-Rajská zahrada... více ...
Modernizace trati Velim - Poříčany V září letošního roku skončila, po více jak dvou letech, omezení na trati v úseku Velim - Poříčany... více ...
Rekonstrukce žst. Vsetín V roce 2021 se naplno rozjela dlouho očekávaná rekonstrukce železniční stanice Vsetín a přilehlého traťového úseku ve směru Ústí u Vsetína ... více ...
Aktuality a články