163.234 v novém kabátu
![163.234 Třebechovice - Blešno (13.10. 2022) 163.234 Třebechovice - Blešno (13.10. 2022)](files/163/163.234-22-10-13-trebechovice-blesno.jpg)
Tento Peršing, známý spíše pod přezdívkou Hrášek (podle svého zeleného nátěru), se přes léto podroboval opravě, během které obdržel nový "retro" nátěr. V atypickém hráškovém nátěru lokomotiva jezdila od roku 2009 do letošního jara, v září pak byla poprvé nasazena do provozu. Od 7.10. je stroj v oběhu TS 171, tedy na trati mezi Chlumcem nad Cidlinou (Hradcem Králové) a Chocní.
Nátěr vychází z odstínu tmavě zelené, který dostávaly lokomotivy řady 163 první série, je však doplněn červenými proužky, které na lokomotivě dříve nikdy nebyly. Znak s "fousy" na čele pak vychází z "výzdoby", kterou měla na přelomu tisíciletí na čelech lokomotiva 163.016. Ostatní bílé doplňky na čele mají pravděpodobně evokovat "zdobnost", která se na lokomotivy během provozu zásahy různých "pseudo" umělců z řad železničářů objevovala.
![163.234 Blešno - HK Slezské Předměstí (7.10. 2022) 163.234 Blešno - HK Slezské Předměstí (7.10. 2022)](files/163/163.234-22-10-07-blesno-hk-slezske-predmesti-.jpg)
163.234 Blešno - HK Slezské Předměstí (7.10. 2022)
![163.234 Lhota pod Libčany (8.10. 2022) 163.234 Lhota pod Libčany (8.10. 2022)](files/163/163.234-22-10-08-lhota-pod-libcany.jpg)
163.234 Lhota pod Libčany (8.10. 2022)
![163.234 Chlumec nad Cidlinou (10.10. 2022) 163.234 Chlumec nad Cidlinou (10.10. 2022)](files/163/163.234-22-10-10-chlumec-nad-cidlinou.jpg)
163.234 Chlumec nad Cidlinou (10.10. 2022)
![163.234 Káranice - Nové Město nad Cidlinou (10.10. 2022) 163.234 Káranice - Nové Město nad Cidlinou (10.10. 2022)](files/163/163.234-22-10-10-karanice-nove-mesto-nad-cidlinou.jpg)
163.234 Káranice - Nové Město nad Cidlinou (10.10. 2022)
![163.234 Blešno (11.10. 2022) 163.234 Blešno (11.10. 2022)](files/163/163.234-22-10-11-blesno.jpg)
163.234 Blešno (11.10. 2022)
![163.234 Praskačka - Hradec Králové (12.10. 2022) 163.234 Praskačka - Hradec Králové (12.10. 2022)](files/163/163.234-22-10-12-praskacka-hk.jpg)
163.234 Praskačka - Hradec Králové (12.10. 2022)
![163.234 HK Slezské Předměstí - Blešno (13.10. 2022) 163.234 HK Slezské Předměstí - Blešno (13.10. 2022)](files/163/163.234-22-10-13-hk-slezske-predmesti-blesno.jpg)
163.234 HK Slezské Předměstí - Blešno (13.10. 2022)
![163.234 Třebechovice (13.10. 2022) 163.234 Třebechovice (13.10. 2022)](files/163/163.234-22-10-13-trebechovice.jpg)
163.234 Třebechovice (13.10. 2022)
![163.234 Blešno - HK Slezské Předměstí (13.10. 2022) 163.234 Blešno - HK Slezské Předměstí (13.10. 2022)](files/163/163.234-22-10-13-blesno-hk-slezske-predmesti.jpg)
163.234 Blešno - HK Slezské Předměstí (13.10. 2022)
Lokomotiva 163.234 vyjela z bran Škody Plzeň v roce 1991 pod označením 162.034 v zeleno-žlutém nátěru (viz, foto vlevo). Proti řadě 163 měly tyto stroje jiný převod a tedy vyšší rychlost (V= 140 km/h). V 90. letech byly u lokomotivy vyměněny podvozky s lokomotivou řady 363. Řešil se tak nedostatek dvousystémových lokomotiv pro rychlost 140 km/h. Peršing tak získal "pomalejší" podvozky s převodovým poměrem pro rychlost 120 km/h a proto byla lokomotiva přeznačena na řadu 163.2.
Následující snímky zachycují lokomotivu v období let 2009 - 2022, kdy obdržela atypický zeleno-krémový nátěr, podle kterého se ji také říkalo Hrášek. Fotogalerie je seřazena dle data:
![163.234 Ústí nad Orlicí (27.8. 2015) 163.234 Ústí nad Orlicí (27.8. 2015)](files/163/163.234-15-08-27-usti-nad-orlici.jpg)
163.234 Ústí nad Orlicí (27.8. 2015)
![163.234 Blešno (20.4. 2016) 163.234 Blešno (20.4. 2016)](files/163/163.234-16-04-20-blesno.jpg)
163.234 Blešno (20.4. 2016)
![163.234 Blešno (31.3. 2017) 163.234 Blešno (31.3. 2017)](files/titulni_stranka_-_fotogalerie/17-03-31-163.234-blesno.jpg)
163.234 Blešno (31.3. 2017)
![163.234 Poděbrady (23.4. 2017) 163.234 Poděbrady (23.4. 2017)](files/163/163.234-17-04-23-podebrady.jpg)
163.234 Poděbrady (23.4. 2017)
![163.234 Kratonohy (18.10. 2018) 163.234 Kratonohy (18.10. 2018)](files/163/163.234-18-10-18-kratonohy.jpg)
163.234 Kratonohy (18.10. 2018)