ŽST Stará Paka rekonstrukce

ŽST Stará Paka (11.10. 2012)
V závěru loňského roku byla dokončena rekonstrukce železniční stanice Stará Paka, která leží na trati Pardubice - Hradec Králové - Liberec. Historie tohoto železničního uzlu sahá až do roku 1858, kdy byl dokončen úsek Horka u Staré Paky - Stará Paka - Turnov. Stav kolejiště a především zabezpečovacího zařízení už neodpovídal současným požadavkům na bezpečnost a kulturu cestování, proto bylo po projektové přípravě přistoupeno v říjnu roku 2011 k rekonstrukci stanice spočívající především v kolejových úpravách a zabezpečovacího a sdělovacího zařízení.
 
Upravené kolejiště včetně nových nástupišť a osvětlení v ŽST Stará Paka (13.10. 2012)
Při původním uspořádání kolejiště a nástupišť docházelo k vzájemnému omezení pohybu vlaků a cestujících a tím i k delším přestupním časům, což bylo rekonstrukcí stanice eliminováno. Pro informování cestujících o příjezdech a odjezdech vlaků nebo o přístupu na nástupiště byl zřízen moderní informační systém, který doplňuje staniční rozhlas. Prostor stanice je snímán kamerovým systémem. Kromě nových nástupišť, která umožňují pohodlný nástup a výstup cestujících je ve stanici nainstalováno nové nejmodernější elektronické staniční zabezpečovací zařízení 3. kategorie.
 
Přilehlé traťové úseky do Lomnice nad Popelkou, Roztok u Jilemnice, Horky u Staré Paky a Nové Paky jsou místo stávajícího telefonického způsobu zabezpečení nově osazeny automatickými hradly. Zrekonstruováno bylo celkem 12 železničních přejezdů, což má příznivý dopad i do bezpečnosti silničního provozu.

 

Mechanická návěstidla v ŽST Roztoky u Jilemnice (4.12. 2008)
Demontované mech. předvěsti ze stanice Roztoky u Jilemnice (Stará Paka 5.10. 2012)
Demontovaná mech. návěstidla ze stanice Roztoky u Jilemnice (Stará Paka 5.10. 2012)
Nová vjezdová návěstidla do ŽST Stará Paka (11.10. 2012)
Nová odjezdová návěstidla v ŽST Stará Paka (5.10. 2012)
Vidilelnou změnou v přilehlých železničních stanicích bylo snesení stávajících mechanických návěstidel a jejich náhrada návěstidlami světelnými. Snesená mechanická návěstidla, která byla po demontáži převezena do stanice Stará Paka skončila v kovošrotu ve Smiřicích, některá si odvezli železniční nadšenci.
 
Stavba „Rekonstrukce žst. Stará Paka pro DOZ“ byla spolufinancována v rámci Operačního programu Doprava z Fondu soudržnosti Evropské unie. Národní zdroje poskytl Státní fond dopravní infrastruktury. Termín realizace 10/2011-10/2012. Projektová dokumentace - SUDOP PRAHA a.s.
 
Parní vlak do Martinic V pátek 6. 12. 2024 vyjel z Turnova do Martinic v Krkonoších osobní vlak ... více ...
Tam, kde Lišky dávaj dobrou noc Revitalizace trati Chlumec nad Cidlinou – Trutnov ... více ...
Zvláštní vlaky do Dobrušky Trať z Opočna do Dobrušky se během několika uplynulých týdnů stala svědkem hned několika jízd zvláštních vlaků ... více ...
NDŽ 2024
Předposlední říjnový víkend se konal v České Třebové Národní den železnice, který přilákal rekordní množství návštěvníků ... více ...
Aktuality a články