Přestavba ŽST Ústí nad Orlicí, 4. část
Po zimním spánku se opět naplno rozjela přestavba ŽST Ústí nad Orlicí. Tentokrát se stavební práce přesunuly do oblasti tzv. pražských kolejí. Ty byly zcela zdemontovány současně s nástupišti, trakčním vedením, návěstidly, osvětlovacími věžemi a dalšími zařízeními, které zde sloužily desítky let. Veškerý provoz se přesunul do oblasti letohradského kolejiště, kde vlaky pouze projíždí a nebo zastavují pouze z provozních důvodů. Odbavení cestujících se provizorně přesunulo ze stanice na zastávku Ústí nad Orlicí město. Níže uvedené snímky dokumentují stav k 30.3. 2014.

Vytrhané kolejiště celé pražské skupiny

Jen hektometr připomíná, že zde ještě nedávno byly koleje

Prostor po vytrhaném kolejišti pražské skupiny, pohled směr Choceň

Opačný pohled směr Česká Třebová

Oblast pražské skupiny dočasně bez kolejí

Letohradské kolejiště stanice, kde momentálně probíhá veškerý provoz

Letohradské kolejiště stanice, pohled směrem na Českou Třebovou a novou dominantu města

Výstupy z nově budovaného podchodu u staré výpravní budovy

Původní spojka z hlavních kojejí od Třebové do letohradského kolejiště se dočasně stala koridorovou kolejí

Stávající těleso koridorové tratě, vpravo výstavba nové železniční estakády v oblasti Mendrik

Pohled na postup prací na nové železniční estakádě v oblasti soutoku Třebovky a Tiché Orlice z Andrlova Chlumu

Celkový pohled na oblast zvanou Mendrik

Brandýské zhlaví a průjezd R 891 do letohradské skupiny kolejí, koridorové koleje č.1 a 2 jsou zcela sneseny