V souvislosti s rekonstrukcí tratě mezi stanicemi Pardubice-Rosice nad Labem (včetně) a Stéblová (mimo), která byla zahájena v květnu roku 2021, probíhá i výstavba zcela nového mostu přes Labe. Ten nahradí původní jednokolejný most z roku 1966, který je momentálně přesunut do provizorní polohy, aby tak uvolnil místo pro nový dvoukolejný most (foto lze kliknutím zvětšit).

Podélný řez (projekt SUDOP PRAHA, stř. Hradec Králové)
Nový most (projekt SUDOP PRAHA, středisko Hradec Králové) je navržen jako ocelový, o třech prostých polích, s průběžným kolejovým ložem. Konstrukce mostu sníží hlučnost, umožní zvýšit rychlost vlaků v daném úseku a díky absenci středového pilíře nebude zasahovat do plavební dráhy řeky Labe.

Současná rozpracovanost mostu (1.5. 2023)

Řez A-A (projekt SUDOP PRAHA, stř. Hradec Králové)

Vana mostu, po dokončení bude doplněno kolejové lože pro dvoukolejku

Jednotlivé segmenty oblouků podepírá provizorní konstrukce PIŽMO (zkratka z PIlíř Železničních MOstů), lešení pak umožňuje přístup k jednotlivým dílům

Konstrukce lešení umožňující přístup k jednotlivým detailům mostu

Už jen několik měsíců a most se přesune na již dokončené pilíře

Segmenty oblouků jsou pečlivě sesazeny k sobě, od soboty probíhá jejich svařování

Pohled směr Rosice nad Labem

Po dokončení přemostění bude provizorní jednokolejné napojení sneseno a stanice bude napojena od Pardubic dvoukolejně

Po straně mostu povede kabelová lávka, která zatím čeká na montáž

Stávající pilíř v řece ještě poslouží při výsunu konstrukce, pak bude zdemolován

Založení přesunutého mostu z roku 1966

Most je momentálně usazena na výsuvných podvozcích

Spodní pohled na konstrukci, doplněny budou ještě svody dešťové vody