Konec řady 830 a 850 na Slovensku
Letos je tomu již 10 let, co byl na Slovensku ukončen provoz čtyřnápravových motorových vozů. Pověstný hřebík do rakve jim zasadilo rušení regionálních tratí v roce 2003, kdy jich z železniční mapy zmizelo hned 24 v celkové délce 700 km. Sice se na polovině z nich podařilo následující rok postupně provoz opět obnovit, ale to už návratu velkým motorákům nepomohlo a docházelo k jejich hromadnému rušení.
Hned několik jich bylo fyzicky zlikvidováno na odstavných kolejích v železniční stanici Dolný Hričov ležící mezi Púchovem a Žilinou, kam byly svezeny z celého Slovenska. Následující série fotografií byla pořízena v únoru roku 2004 a zachytily stroje:
830.156 depo Žilina
830.161 depo Žilina
830.220 depo Žilina
830.228 depo Trenčianská Teplá
850.004 depo Trenčianská Teplá
850.033 depo Košice
850.036 depo Trenčianská Teplá
Poslední fotografie je z depa Vrútky, kde byl zachycen stroj 830.193 depa Čadca.

830.156 Dolný Hričov (22.2. 2004) - společně s 830.220 a 850.036

830.156 Dolný Hričov (22.2. 2004) - společně s 830.220 a 850.036

830.228 Dolný Hričov (22.2. 2004) - společně s 830.161

830.161 Dolný Hričov (22.2. 2004) - v popředí již jen torzo 850.033

830.161 Dolný Hričov (22.2. 2004) - vpravo již jen torzo 850.033

850.033 Dolný Hričov (22.2. 2004) - nehnaný podvozek

850.033 Dolný Hričov (22.2. 2004) - hnaný podvozek s motorem

850.033 Dolný Hričov (22.2. 2004) - přední rám

850.033 Dolný Hričov (22.2. 2004) - čelní označení mororového vozu

850.004 Dolný Hričov (22.2. 2004) - torzo druhého zlikvidovaného motorového vůzu

850.004 Dolný Hričov (22.2. 2004) - již jen beztvará hromada motorového vozu

850.004 Dolný Hričov (22.2. 2004) - hnaný podvozek s motorem druhého zlikvidovaného vozu

850.036 Dolný Hričov (22.2. 2004) - společně s 830.220 a 830.156

830.193 Vrútky (22.2. 2004) - odstrojený motorový vůz již na přepravních podvozcích