Rychlíkové lokomotivy 150.2/151 mění pozvolna kabát
Dne 26.3. 2009 představily v Praze České dráhy oficiálně první vozidla v novém firemním nátěru. Změna se dotkla také původně zeleno-krémových lokomotiv, které se tak postupem času mění do nového uniformního nátěru. Jak se tato změna promítla do vzhledu rychlíkových lokomotiv řady 150.2/151 (dříve označených E499.2) je chronologicky shrnuto v následující fotoreportáži.
Nový uniformní nátěr mají zatím tato vozidla (postupně):
151.027, 150.226, 151.008 150.213, (151.020), 151.004, 151.011 - původní návrh nátěru
151.007, 151.012, 150.202, 151.016, 150.221 - nová verze (nově i 151.020)
![151.027 Pardubice (22.12. 2009) - první verze nátěru 151.027 Pardubice (22.12. 2009) - první verze nátěru](files/151/151.027-09-12-22-pardubice.jpg)
151.027 Pardubice (22.12. 2009) - první verze nátěru
![150.226 Klučov (24.4. 2010) - první verze nátěru 150.226 Klučov (24.4. 2010) - první verze nátěru](files/150-2/150.226-10-04-24-klucov.jpg)
150.226 Klučov (24.4. 2010) - první verze nátěru
![151.008 Bezpraví (15.10. 2011) - první verze nátěru 151.008 Bezpraví (15.10. 2011) - první verze nátěru](files/151/151.008-11-10-15-bezpravi.jpg)
151.008 Bezpraví (15.10. 2011) - první verze nátěru
![150.213 Česká Třebová, odb. Parník (21.7. 2010) - první verze nátěru již s šedým rámem a střechou 150.213 Česká Třebová, odb. Parník (21.7. 2010) - první verze nátěru již s šedým rámem a střechou](files/150-2/150.213-10-07-21-dlouha-trebova-02.jpg)
150.213 Česká Třebová, odb. Parník (21.7. 2010) - první verze nátěru již s šedým rámem a střechou
![151.020 Lhota pod Přeloučí (18.9. 2010) - první verze nátěru již s šedým rámem a střechou, dnes již v nové verzi (foto na konci) 151.020 Lhota pod Přeloučí (18.9. 2010) - první verze nátěru již s šedým rámem a střechou, dnes již v nové verzi (foto na konci)](files/151/151.020-10-09-18-lhota-pod-prelouci-02.jpg)
151.020 Lhota pod Přeloučí (18.9. 2010) - první verze nátěru již s šedým rámem a střechou, dnes již v nové verzi (foto na konci)
![151.004 Pardubice (6.12. 2010) - první verze nátěru s šedým rámem a střechou + modrý pruh mezi světly 151.004 Pardubice (6.12. 2010) - první verze nátěru s šedým rámem a střechou + modrý pruh mezi světly](files/151/151.004-10-12-06-pardubice.jpg)
151.004 Pardubice (6.12. 2010) - první verze nátěru s šedým rámem a střechou + modrý pruh mezi světly
![151.011 Dobříkov (26.6. 2012) - první verze nátěru s šedým rámem a střechou + modrý pruh mezi světly 151.011 Dobříkov (26.6. 2012) - první verze nátěru s šedým rámem a střechou + modrý pruh mezi světly](files/151/151.011-12-03-26-dobrikov.jpg)
151.011 Dobříkov (26.6. 2012) - první verze nátěru s šedým rámem a střechou + modrý pruh mezi světly
![151.007 Opočínek (29.1. 2012) - v nové verzi nátěru bez šikmých ploch, který se dnes na vozidla aplikuje 151.007 Opočínek (29.1. 2012) - v nové verzi nátěru bez šikmých ploch, který se dnes na vozidla aplikuje](files/151/151.007-12-01-29-opocinek.jpg)
151.007 Opočínek (29.1. 2012) - v nové verzi nátěru bez šikmých ploch, který se dnes na vozidla aplikuje
![151.012 Řečany nad Labem (24.7. 2012) 151.012 Řečany nad Labem (24.7. 2012)](files/151/151.012-12-07-24-recany.jpg)
151.012 Řečany nad Labem (24.7. 2012)
![150.202 Pardubice (16.11. 2012) 150.202 Pardubice (16.11. 2012)](files/150-2/150.202-12-11-16-pardubice.jpg)
150.202 Pardubice (16.11. 2012)
![151.016 Řečany nad Labem - Lhota pod Přeloučí (5.3. 2013) 151.016 Řečany nad Labem - Lhota pod Přeloučí (5.3. 2013)](files/151/151.016-13-03-05-recany-lhota-00.jpg)
151.016 Řečany nad Labem - Lhota pod Přeloučí (5.3. 2013)
![150.221 Mítkov (23.7. 2013) 150.221 Mítkov (23.7. 2013)](files/150-2/150.221-13-07-23-mitkov.jpg)
150.221 Mítkov (23.7. 2013)
![151.020 Dlouhá Třebová (20.7. 2013) - po necelých třech letech s původní verzí 151.020 Dlouhá Třebová (20.7. 2013) - po necelých třech letech s původní verzí](files/151/151.020-13-07-20-dlouha-trebova.jpg)
151.020 Dlouhá Třebová (20.7. 2013) - po necelých třech letech s původní verzí "Najbrtu" obržela letošní léto lokomotiva novou verzi nátěru
Z obrázků je patrný vývoj, jakým nový nátěr, zde konkrétně u lokomotiv řady 150.2/151, za uplynulé čtyři roky prošel. Od prvního návrhu s lichoběžníkovými prvky a jeho mutacemi se dnešní podoba podstatně liší. Ani ta ale není zcela jednotná a trochu svádí ke hře „Najdi deset rozdílů“.