Retro proměny 151.023

Krátce po nasazení do pravidelného provozu - Pardubice (7.10. 2009)
Krátce po nasazení do pravidelného provozu - Pardubice (7.10. 2009)
151.023
V závěru roku 2015 vyjela z dílen rychlíková lokomotiva 151.023 opět v atraktivním retro nátěru, který poprvé obdržela v létě roku 2009. Tento stroj byl vybrán jako náhrada za lokomotivu 151.018, která měla 8.8. 2008 tragickou nehodu ve Studénce. Původní 150.023 s maximální rychlostí do V=120 km/h se tak zařadila po bok ostatních "zrychlených" lokomotiv řady 151 (max. rychlost V=160 km/h), kterých je nyní celkem 13. Během roku 2009 se v dílnách DPOV Přerov podrobila rekonstrukci a na podzim 2009 vyjela na trať v nátěru připomínající osmdesátá léta minulého století, podle kterého měla i přezdívku - Banán. Zároveň obdržela podvozky s monoblokovými koly, místo původních loukoťových. Od této doby prošla různými úpravami: návrat k původním loukoťovým kolům nebo naopak náhrada původních polopantografových sběračů novou konstrukcí a jejich barevnou proměnou z oranžové na šedou a zpět.
151.023 Pardubice (8.10. 2009) - krátce po nasazení do pravidelného provozu
151.023 Pardubice (8.10. 2009) - krátce po nasazení do pravidelného provozu
151.023 Opočínek (25.10. 2009) - v říjnu bez problému dodržovala oběh, což se na vzhledu skříně po několika dnech odrazilo
151.023 Opočínek (25.10. 2009) - v říjnu bez problému dodržovala oběh, což se na vzhledu skříně po několika dnech odrazilo
151.023 Hoštejn - Zábřeh na Moravě (31.10. 2009) - v rámci opravy pluhu prošla lokomotiva očistou, viz. následující foto
151.023 Hoštejn - Zábřeh na Moravě (31.10. 2009) - v rámci opravy pluhu prošla lokomotiva očistou, viz. následující foto
151.023 Česká Třebová (31.10. 2009) - krátce po opravě pluhu, zatím bez bílého olemování (srážka s lesní zvěří)
151.023 Česká Třebová (31.10. 2009) - krátce po opravě pluhu, zatím bez bílého olemování (srážka s lesní zvěří)
151.023 Dlouhá Třebová (21.7. 2010) - po necelém roku provozu
151.023 Dlouhá Třebová (21.7. 2010) - po necelém roku provozu
151.023 Dobříkov (20.2. 2011) - vyfocena naposledy s původními sběrači
151.023 Dobříkov (20.2. 2011) - vyfocena naposledy s původními sběrači
151.023 Pardubice (19.12. 2011) - krátce po další návštěvě dílen v opraveném laku a s novými sběrači
151.023 Pardubice (19.12. 2011) - krátce po další návštěvě dílen v opraveném laku a s novými sběrači
151.023 Pardubice (27.12. 2011) - po osmi dnech od poslední foto... jak je vidět, olemování nárazníků bílou barvou zrovna není praktická věc
151.023 Pardubice (27.12. 2011) - po osmi dnech od poslední foto... jak je vidět, olemování nárazníků bílou barvou zrovna není praktická věc
151.023 Opočínek (28.12. 2011) - v pošmourném prosincovém dni uhání plnou rychlostí před stanicí Pardubice
151.023 Opočínek (28.12. 2011) - v pošmourném prosincovém dni uhání plnou rychlostí před stanicí Pardubice
151.023 Opočínek-měnírna, při návratu z dílen, nově s oranžovými sběrači
151.023 Opočínek-měnírna, při návratu z dílen, nově s oranžovými sběrači
151.023 Hradec Králové (3.9. 2013) - odklonový Ex120 s krátkým zastavením v HK
151.023 Hradec Králové (3.9. 2013) - odklonový Ex120 s krátkým zastavením v HK
151.023 Velim (23.12. 2015) - opět krátce po návratu z dílen s opraveným lakem
151.023 Velim (23.12. 2015) - opět krátce po návratu z dílen s opraveným lakem
151.023 Opočínek (26.12. 2015) - Ex 150 Petr Bezruč, v pozadí s Kunětickou horou
151.023 Opočínek (26.12. 2015) - Ex 150 Petr Bezruč, v pozadí s Kunětickou horou
151.023 Valy u Přelouče (27.12. 2015) - Ex 150 Petr Bezruč dohání své desetiminutové zpoždění
151.023 Valy u Přelouče (27.12. 2015) - Ex 150 Petr Bezruč dohání své desetiminutové zpoždění
Jak lokomotiva vypadala před rekonstrukcí dokumentuje snímek z Ústí nad Orlicí pořízený dva dny před tragickou nehodou její sestry 151.018. Právě z této lokomotivy byly některé díly použity při rekonstrukci stroje 150.023, tedy komponenty nezbytné pro provoz rychlostí V=160 km/h. Do dílen byla přistavena v září roku 2008. Původně se uvažovalo s její rekonstrukcí na lokomotivu 150.2, tedy pro provoz do rychlosti V=140 km/h. K té tedy nakonec nedošlo a lokomotiva se zařadila k ostatním "rychlým" strojům řady 151.
150.023 Ústí nad Orlicí (6.8. 2008) - původní vzhled před
150.023 Ústí nad Orlicí (6.8. 2008) - původní vzhled před "zrychlením" a dva dny před tragickou nehodou její sestry 151.018
Poslat odkaz na e-mail Vytisknout stránku
FLIRT BMU for Greater Anglia in Velim Testing of one of the first Stadler Flirt UK for British operator Abellio Greater Anglia began... více ...
ŽST Bohuslavice nad Metují Dne 11.9. 2018 byla zahájena výluka na trati 020 v úseku Opočno pod Orlickými horami - Náchod, která ... více ...
Alstom POP for Trenitalia in Velim Alstom began its first dynamic tests at the Velim railway test centre in the Czech Republic. více ...
8.8. 2008 Dnes je tomu přesně 10 let, kdy mezinárodní EC 108 Comenius narazil do zřícené konstrukce silničního mostu ve Studénce... více ...
Aktuality a články