Rekonstrukce ŽST Rychnov n/K., 1.část

ŽST Rychnov nad Kněžnov (před rekonstrukcí)
ŽST Rychnov nad Kněžnov (před rekonstrukcí)
 
Železniční stanice Rychnov nad Kněžnou je společně se ŽST Častolovice součástí stavby "Zvýšení kapacity trati Týniště n. O. – Častolovice – Solnice".
 
Náplní stavby je optimalizace kolejové infrastruktury obou stanic pro potřeby zvýšené poptávky nákladní a osobní dopravy v regionu. Stavba je v souladu se sledovanými záměry Královéhradeckého kraje a má za cíl zajistit v rámci finančních a územních možností maximální kapacitu trati. Dnes se podrobněji podíváme na stanici Rychnov nad Kněžnou, kde se oproti stanici Častolovice již stavební práce rozjely.
 
V současnosti (stav ke dni 7.2. 2015) jsou vytrhané dvě koleje před výpravní budovou a probíhají práce na železničním spodku (odtěžení štěrku a zeminy na úrověň projektované zemní pláně) a založení vnějšího nástupiště u výpravní budovy. Skladiště (včetně rampy), které bylo v prostoru budoucího nástupiště, bylo zdemolováno již v roce 2014 (na snímku vpravo od výpravní budovy).
 

 

Projekt stanice rozdělený na tři část, častolovické zhlaví, střední část a solnické zhlaví
Častolovické zhlaví - projekt SUDOP PRAHA a.s.
Častolovické zhlaví - projekt SUDOP PRAHA a.s.
Střední část stanice - projekt SUDOP PRAHA a.s.
Střední část stanice - projekt SUDOP PRAHA a.s.
Solnické zhlaví - projekt SUDOP PRAHA a.s.
Solnické zhlaví - projekt SUDOP PRAHA a.s.
Jednotlivé snímky z rekonstrukce stanice (stav ke dni 7.2. 2014) seřazené postupně od častolovického zhlaví ve směru na Solnici
Vjezdový oblouk a odtěžená zemina po manipulační koleji podél skladu
Vjezdový oblouk a odtěžená zemina po manipulační koleji podél skladu
Připravené kolejnicové pásy (kolejnice S49)
Připravené kolejnicové pásy (kolejnice S49)
Pohled na stanici od častolovického zhlaví
Pohled na stanici od častolovického zhlaví
Výstavba vnějšího nástupiště v prostoru po zdemolovaném skladišti
Výstavba vnějšího nástupiště v prostoru po zdemolovaném skladišti
Pohled od výpravní budovy směrem na častolovické zhlaví (22.9. 2013)
Pohled od výpravní budovy směrem na častolovické zhlaví (22.9. 2013)
Zakládání vnějšího nástupiště
Zakládání vnějšího nástupiště
Odtěžené štěrkové lože a zemina před výpravní budovou, pohled na solnické zhlaví
Odtěžené štěrkové lože a zemina před výpravní budovou, pohled na solnické zhlaví
Celkový pohled na práce ve stanici
Celkový pohled na práce ve stanici
Železniční přejezd na solnickém zhlaví
Železniční přejezd na solnickém zhlaví
Původní stav stanice před rekonstrukcí:
Most přes řeku Kněžná (22.9. 2013)
Most přes řeku Kněžná (22.9. 2013)
Původní vzhled stanice (22.9. 2013)
Původní vzhled stanice (22.9. 2013)
Stávající výpravní budova (22.9. 2013)
Stávající výpravní budova (22.9. 2013)
Poslat odkaz na e-mail Vytisknout stránku
Budapest, Istvántelek Rozpadlá hala a uvnitř opuštěné parní lokomotivy a vozy, takto to vypadá v budapešťském depu Istvántelek... více ...
Galanta V letních měsících se do žst. Galanta začaly navážet lokomotivy, se kterými dopravce ZSSK Cargo Slovakia dál nepočítal... více ...
Stadler EC250 in Velim Erste EC250/Giruno ist in Tschechien... více ...
Facelift 754.050 Na konci roku to bude 10 let, kdy opustil brejlovec 754.050 železniční opravny v České Třebové v netradičním oranžovém nátěru... více ...
Aktuality a články