ŽST Stará Paka rekonstrukce

ŽST Stará Paka (11.10. 2012)
V závěru loňského roku byla dokončena rekonstrukce železniční stanice Stará Paka, která leží na trati Pardubice - Hradec Králové - Liberec. Historie tohoto železničního uzlu sahá až do roku 1858, kdy byl dokončen úsek Horka u Staré Paky - Stará Paka - Turnov. Stav kolejiště a především zabezpečovacího zařízení už neodpovídal současným požadavkům na bezpečnost a kulturu cestování, proto bylo po projektové přípravě přistoupeno v říjnu roku 2011 k rekonstrukci stanice spočívající především v kolejových úpravách a zabezpečovacího a sdělovacího zařízení.
 
Upravené kolejiště včetně nových nástupišť a osvětlení v ŽST Stará Paka (13.10. 2012)
Při původním uspořádání kolejiště a nástupišť docházelo k vzájemnému omezení pohybu vlaků a cestujících a tím i k delším přestupním časům, což bylo rekonstrukcí stanice eliminováno. Pro informování cestujících o příjezdech a odjezdech vlaků nebo o přístupu na nástupiště byl zřízen moderní informační systém, který doplňuje staniční rozhlas. Prostor stanice je snímán kamerovým systémem. Kromě nových nástupišť, která umožňují pohodlný nástup a výstup cestujících je ve stanici nainstalováno nové nejmodernější elektronické staniční zabezpečovací zařízení 3. kategorie.
 
Přilehlé traťové úseky do Lomnice nad Popelkou, Roztok u Jilemnice, Horky u Staré Paky a Nové Paky jsou místo stávajícího telefonického způsobu zabezpečení nově osazeny automatickými hradly. Zrekonstruováno bylo celkem 12 železničních přejezdů, což má příznivý dopad i do bezpečnosti silničního provozu.

 

Mechanická návěstidla v ŽST Roztoky u Jilemnice (4.12. 2008)
Demontované mech. předvěsti ze stanice Roztoky u Jilemnice (Stará Paka 5.10. 2012)
Demontovaná mech. návěstidla ze stanice Roztoky u Jilemnice (Stará Paka 5.10. 2012)
Nová vjezdová návěstidla do ŽST Stará Paka (11.10. 2012)
Nová odjezdová návěstidla v ŽST Stará Paka (5.10. 2012)
Vidilelnou změnou v přilehlých železničních stanicích bylo snesení stávajících mechanických návěstidel a jejich náhrada návěstidlami světelnými. Snesená mechanická návěstidla, která byla po demontáži převezena do stanice Stará Paka skončila v kovošrotu ve Smiřicích, některá si odvezli železniční nadšenci.
 
Stavba „Rekonstrukce žst. Stará Paka pro DOZ“ byla spolufinancována v rámci Operačního programu Doprava z Fondu soudržnosti Evropské unie. Národní zdroje poskytl Státní fond dopravní infrastruktury. Termín realizace 10/2011-10/2012. Projektová dokumentace - SUDOP PRAHA a.s.
 
Poslat odkaz na e-mail Vytisknout stránku
TPExpress Class 397 in Velim The Class 397 Civity is a class of electric multiple unit for TransPennine Express by Spanish rolling stock manufacturer CAF... více ...
CAF Oaris for Flytoget in Velim CAF will supply the new high-speed trains... více ...
Rock Hitachi - More photos The first completely built train is doing tests in Velim... více ...
Civity Class 331 EMU in Velim The first class 331 Civity EMU for Arriva Trains Northern was tested ... více ...
Aktuality a články