Obměna trolejbusů v HK dokončena

Dnešním dnem (19.6. 2013) byla po více jak dvou letech dokončena obměna trolejbusů v Hradci Králové. První nové trolejbusy SOR byly zařazeny do provozu v dubnu roku 2011 po slavnostní prezentaci konané na hradeckém terminálu hromadné dopravy dne 4.4. 2011. Dnes se tedy završila dodávka všech nových trolejbusů (13 kloubových a 18 v krátkém provedení), kdy do Hradce Králové dorazil v dopoledních hodinách poslední kloubový trolejbus. Dopravní podnik Hradec Králové se tak zařadil mezi města, která využívají plně nízkopodlažní vozový pakr trolejbusů. Obnova vozového parku trolejbusů byla spolufinancována Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj.
 
Škoda jen, že při snaze o snížení negativního dopadu na životní prostředí, kterou nákup nových moderních trolejbusů určitě je, nebyla tato myšlenka dotažena k dokonalosti a nebyla zvolena dodávka všech trolejbusů z Plzně do Hradce Králové po železnici, tak jak tomu bývalo při minulých obměnách vozového parku.
000_SOR_TNB_18_Obedovice
Odstavení soupravy před Hradcem Králové v Obědovicích (19.6. 2013)
001_SOR_TNB_18_Roudnice
Průjezd okolo autobazaru v Roudnici před Hradcem Králové (19.6. 2013)
002_SOR_TNB_18_Hradec_Kralove
Jen pár metrů před Terminálem HD v Hradci Králové, v ulici Na Okrouhlíku (19.6. 2013)
003_SOR_TNB_18_Hradec_Kralove_Terminal
Příjezd na Terminál HD v Hradci Králové. (19.6. 2013)
004_SOR_TNB_18_Hradec_Kralove_Terminal
Po příjezdu na Terminál HD v Hradci Králové. (19.6. 2013)
Rekonstrukce ŽST Vsetín - 2.část Po více jak půlroce se opět podíváme, jak pokročily stavební práce na rekonstrukci stanice Vsetín ... více ...
Praha-Vysočany, 3.část Po čtyřech měsících se opět podíváme, jak postoupila rekonstrukce ŽST Praha-Vysočany ... více ...
Stadler FLIRT Adif VUZ Test Centre Velim (Czech Republic) více ...
Class 555 Tyne and Wear Metro train The first new Stadler Metro train, unit 555-001, is on the test track at Velim ... více ...
Aktuality a články