Obměna trolejbusů v HK dokončena

Dnešním dnem (19.6. 2013) byla po více jak dvou letech dokončena obměna trolejbusů v Hradci Králové. První nové trolejbusy SOR byly zařazeny do provozu v dubnu roku 2011 po slavnostní prezentaci konané na hradeckém terminálu hromadné dopravy dne 4.4. 2011. Dnes se tedy završila dodávka všech nových trolejbusů (13 kloubových a 18 v krátkém provedení), kdy do Hradce Králové dorazil v dopoledních hodinách poslední kloubový trolejbus. Dopravní podnik Hradec Králové se tak zařadil mezi města, která využívají plně nízkopodlažní vozový pakr trolejbusů. Obnova vozového parku trolejbusů byla spolufinancována Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj.
 
Škoda jen, že při snaze o snížení negativního dopadu na životní prostředí, kterou nákup nových moderních trolejbusů určitě je, nebyla tato myšlenka dotažena k dokonalosti a nebyla zvolena dodávka všech trolejbusů z Plzně do Hradce Králové po železnici, tak jak tomu bývalo při minulých obměnách vozového parku.
000_SOR_TNB_18_Obedovice
Odstavení soupravy před Hradcem Králové v Obědovicích (19.6. 2013)
001_SOR_TNB_18_Roudnice
Průjezd okolo autobazaru v Roudnici před Hradcem Králové (19.6. 2013)
002_SOR_TNB_18_Hradec_Kralove
Jen pár metrů před Terminálem HD v Hradci Králové, v ulici Na Okrouhlíku (19.6. 2013)
003_SOR_TNB_18_Hradec_Kralove_Terminal
Příjezd na Terminál HD v Hradci Králové. (19.6. 2013)
004_SOR_TNB_18_Hradec_Kralove_Terminal
Po příjezdu na Terminál HD v Hradci Králové. (19.6. 2013)
Konec mechaniky v Novém Bydžově V úterý 23.4. 2024 bylo demontováno poslední mechanické návěstidlo v ŽST Nový Bydžov ... více ...
Nový most přes Labe - 2.část Dne 13.12. 2023 proběhla statická zatěžovací zkouška nového dvoukolejného mostu přes Labe... více ...
Rekonstrukce ŽST Vsetín - 3.část Stavební práce ve stanici stále probíhají v liché skupině kolejí ... více ...
Stadler KISS pro ZSSK První ze čtyř šestivozových elektrických jednotek pro ZSSK se momentálně nachází na zkušebním okruhu VUZ Velim ... více ...
Aktuality a články